اخراج کارمند افشاگر شرکت اپل

© AP Photo / Andy Wongاخراج کارمند افشاگر شرکت اپل
اخراج کارمند افشاگر شرکت اپل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
اشتراک
یکی از کارمندان اپل که قبلا به اتهام تبعیض جنسیتی از شرکت شکایت کرده بود، اخراج شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، اپل یکی از مدیرانش را اخراج کرده است. این کارمند به مقامات شرکت شکایت کرده و درباره اتهامات تبعیض جنسیتی در اپل گزارش داده بود.
اشلی گجویک یکی از مدیران بخش مهندسی اپل در کالیفرنیا اعلام کرد به دلیل افشای اطلاعات محرمانه درباره شرکت اخراج شده است.
سبقت شیائومی از اپل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2021
سبقت شیائومی از اپل
او نیز عضوی از یک گروه کارمندان اپل است که سعی دارند فرهنگ سکوت شرکت را از بین ببرند و به طور علنی درباره سیاست‌های کاری آن انتقاد کرده است.
در ماه‌های اخیر او اتهاماتی درباره قلدری در محل کار، نگرانی‌هایی درباره ایمنی و نظارت بر کارمندان را در توئیت هایش منتشر کرده بود. گجویک و یکی از کارمندان این شرکت اخیراً شکایتی از اپل در شورای ملی ارتباطات کار آمریکا ثبت کرده و اپل را متهم کرده بودند به دلیل افشای نگرانی‌ها درباره ایمنی و سرکوب گفتگوهای کارمندان درباره دستمزد برابر، از آنها انتقام گرفته است.
شکایاتی که او در بخش منابع انسانی اپل ثبت شده شامل آزار جنسی و محیط کار خصمانه است. گجویک همچنین درباره حفظ حریم خصوصی کارمندان ابراز نگرانی کرده بود زیرا طبق قوانین اپل کارمندان باید از حساب‌های کاربری شخصی برای برخی فعالیت‌های شغلی استفاده کنند.
اپل از گجویک خواسته بود درباره یک موضوع حساس مربوط به مالکیت معنوی پاسخگو باشد. اما پس از آنکه این کارمند خواهان ثبت گفتگوها به طور نوشتاری شد، اپل به او ابلاغ کرد اخراج شده است.
او اعلام کرد اپل از فاش کردن دلیل اخراج خودداری کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала