دستگیری جاسوس طالبان در انگلیس

© AFP 2023 / Daniel Leal-Olivasدستگیری جاسوس طالبان در انگلیس
دستگیری جاسوس طالبان در انگلیس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
اشتراک
به نوشته روزنامه دیلی میل، پلیس انگلیس فردی را که از افغانستان تخلیه شده بود بازداشت کرده و اعلام نمود که جاسوس طالبان (سازمان تروریستی شناخته شده و در روسیه ممنوع است) را به دام انداخته است.
به گزارش اسپوتنیک،  این مرد افغان 33 ساله به همراه سربازان انگلیسی در نیروهای ویژه در کابل خدمت می کرد و پس از تصرف قدرت توسط طالبان ، مرد در 21 آگوست به همراه خانواده اش به انگلستان منتقل شده است. به زودی پلیس او را از هتل Park Inn در منچستر خارج کرد  که او در انجا همراه خانواده اش در قرنطینه به سر می برد. حالا مرد افغان دستگیر شده ، مظنون به تروریسم است و در زندان بلمارش لندن نگهداری می شود.
دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
گزارش و تحلیل
مقاله سیاستمدار معروف روس درباره فروپاشی "مدل آمریکایی" در افغانستان
دیلی میل می نویسد ، این افسر اطلاعاتی افغانستان که در یک واحد نخبه مبارزه با شبه نظامیان خدمت می کرد، با تروریست ها ارتباط داشته و برای طالبان جاسوسی می کرد. پلیس، کامپیوتر، تلفن همراه، سیم کارت ، پول و گذرنامه مرد افغان را ضبط کرده است و تحقیقات در اینباره ادامه دارد.  
پیش از این ، مقامات آمریکا 44 نفر از افراد خطرناک برای امنیت ملی این کشور را در بین شهروندان تخلیه شده از افغانستان شناسایی کرده بودند. وضعیت دهها هزار افغان که قرار بود به آمریکا وارد شوند مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.
در اوایل ماه اوت طالبان در شرایط خروج نیروهای آمریکایی  از افغانستان حملات شدیدتر خود را  آغاز کرده، تمام شهرهای بزرگ را تصرف  و پس از ورود به کابل پایتخت در 15 اوت پایان جنگ بیست ساله در این کشور را اعلام کردند. به دنبال آن هزاران نفر از ساکنان افغانستان از طریق فرودگاه کابل این کشور را ترک کردند. 31 اوت آخرین سربازان امریکایی از افغانستان خارج شدند.
مدت طولانی ولایت پنجشیر آخرین کانون مقاومت در برابر طالبان بود  اما در اوایل سپتامبر جنبش طالبان  پیروزی خود بر شورشیان پنجشیر را اعلام کرد.
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала