حملات سایبری به سازمان ملل متحد

CC0 / jensjunge / حملات سایبری به سازمان ملل متحد
حملات سایبری به سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2021
اشتراک
سازمان ملل متحد بامداد جمعه تأیید کرد که در اوایل سال جاری قربانی حمله سایبری شده است و حملات برای نفوذ به شبکه رایانه ای این سازمان ادامه دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل العالم، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد: ما می توانیم تأیید کنیم که مهاجمان ناشناس در آوریل ۲۰۲۱ توانستند بخش‌هایی از زیرساخت های سازمان ملل نفوذ پیدا کنند.
حمله سایبری به وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2021
حمله سایبری به وزارت خارجه آمریکا
دوجاریک افزود: این حمله قبل از اطلاع رسانی ما توسط شرکت ذکر شده در مقاله بلومبرگ شناسایی شده بود و اقدامات اصلاحی برای کاهش تأثیر این نفوذ از قبل برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.
اگرچه سازمان ملل متحد اعلام کرد که در حال انجام اقداماتی برای پاسخ به حادثه امنیت سایبری است اما دوجاریک خاطرنشان کرد که بحران هنوز به پایان نرسیده است.
دوجاریک گفت: سازمان ملل متحد اغلب مورد حملات سایبری قرار می گیرد. ما همچنین می‌توانیم تأیید کنیم که حملات بیشتری شناسایی شده و به آنها پاسخ داده می شود که مربوط به نفوذ قبلی است.
واکنش دوجاریک در حالی عنوان می شود که بلومبرگ پنجشنبه شب گزارش کرد که در اوایل سال جاری یک گروه هکری ناشناس به شبکه های سازمان ملل نفوذ کرده و اطلاعات حساسی را به سرقت برده است.
حملات سایبری و نفوذ به شبکه‌های سازمان ملل توسط شرکت امنیت سایبری رسکیوریتی (Resecurity) کشف شده است.
براساس گزارش شرکت رسکیوریتی نفوذ هکرها به شبکه های سازمان ملل متحد در ۵ آوریل (۱۶ فروردین) رخ داد و تا ۷ آگوست (۱۶ مرداد) پابرجا بوده است.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала