کمیته بین المللی المپیک: به تقریبا ۱۰۰ نفر از جامعه ورزش برای ترک افغانستان کمک کردیم

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر کمیته بین المللی المپیک: به تقریبا ۱۰۰ نفر از جامعه ورزش برای ترک افغانستان کمک کردیم
کمیته بین المللی المپیک: به تقریبا ۱۰۰ نفر از جامعه ورزش برای ترک افغانستان کمک کردیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2021
اشتراک
رئیس کمیته بین المللی المپیک از تلاش برای خارج کردن جامعه المپیک افغانستان از این کشور خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام کرد که این سازمان به ۱۰۰ نفر از اعضای "جامعه المپیک" در افغانستان کمک کرده است تا با روادید بشردوستانه از این کشور خارج شوند.
کاخ سفید: صدها نفر با پروازهای چارتری تلاش می کنند افغانستان را ترک کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2021
کاخ سفید: صدها نفر با پروازهای چارتری تلاش می کنند افغانستان را ترک کنند
وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که تلاش های نجات پس از بازی های توکیو و قبل از آنکه طالبان ماه گذشته افغانستان را تحت کنترل خود درآورند، آغاز شد.
باخ گفت: همه ورزشکارانی که در بازی های المپیک و پارالمپیک در توکیو ۲۰۲۰ شرکت کردند خارج از کشور هستند. دو ورزشکار ورزش های زمستانی نیز خارج از کشور هستند و به امید صعود به پکن (المپیک زمستانی) تمرینات خود را ادامه می دهند.
وی گفت: علاوه بر این تعداد قابل توجهی از دیگر اعضای جامعه المپیک در افغانستان ویزای بشردوستانه دریافت کردند و آنها می توانند کشور را ترک کنند.
جیمز مک لود، مدیر همبستگی المپیک گفت که تلاش های این سازمان شامل چندین نهاد است.
وی گفت: این عملیات بر اساس همکاری با شرکای المپیک، فدراسیون های بین المللی و اعضای کمیته های مختلف انجام شد.
مک لئود با بیان اینکه کسانی که رفتند اعضای خانواده خود را نیز همراه خود بردند افزود: تلاش ها برای اخذ ویزای بشردوستانه برای ورزشکاران ادامه خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала