سازمان بهداشت جهانی از دلایل ظهور گونه های فوق خطرناک کرونا گفت

© REUTERS / Denis Balibouseسازمان بهداشت جهانی از دلایل ظهور گونه های فوق خطرناک کرونا گفت
سازمان بهداشت جهانی از دلایل ظهور گونه های فوق خطرناک کرونا گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2021
اشتراک
هانس كلوگه: مشكل دسترسی به واكسن ها باعث ایجاد گونه های جدید كروناویروس می شود.
به گزارش اسپوتنیک، هانس كلوگه مدیر دفتر اروپایی سازمان بهداشت جهانی (WHO)، پیدایش گونه های فوق خطرناک كرونا را این طور توضیح داد: اگر جهش ویروسی به طور گسترده در جمعیت گردش کند و منجر به افزایش عفونت ها شود، احتمال جهش ویروس افزایش می یابد.
سازمان بهداشت جهانی: شیوع ویروس کرونا به قله خود رسیده است   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2021
سازمان بهداشت جهانی: شیوع ویروس کرونا به قله خود رسیده است
وی افزود: ویروس ها با گذشت زمان تکامل می یابند و این تعجب آور نیست. هرچه ویروس فعال تر منتقل شود، جهش های بیشتری رخ می دهد. هرچه کمتر منتقل شود، جهش های کمتری وجود دارد.
کلوگه هشدار داد که تا زمانی که دسترسی نابرابر به واکسن ها برطرف نشود، انواع جدیدی از ویروس های کرونا ظاهر خواهند شد.
وی از کشورها خواست "واکسن ها را فوراً" با کشورهایی که دسترسی محدودی به آنها دارند، به اشتراک بگذارند. توسعه سریع واکسن های موثر برای کووید-۱۹ یکی از معدود داستان های موفقیت آمیز این همه گیری است.
او گفت: اما اگر کسانی که بیشتر در معرض خطر هستند این داروها را دریافت نکنند، انواع جدیدی که در آینده بوجود می آیند، دستاوردهای ما، تمام پیشرفت ما را تضعیف می کند و همه گیری را طولانی می کند.
پیشتر، دانشمندان درباره گسترش جهانی سویه "مو"، مقاوم در برابر آنتی بادی ها هشدار داده بودند. اولین بار در ژانویه ۲۰۲۱ در کلمبیا کشف شد.
در اوایل آگوست، سازمان بهداشت جهانی خواستار توقف مجدد واکسیناسیون حداقل تا پایان ماه سپتامبر شد تا حداقل ۱۰ درصد از جمعیت هر کشور واکسینه شوند."
کاترین اوبراین کارمند سازمان بهداشت جهانی گفت: ما باید بر روی افرادی که بیشتر آسیب پذیر هستند و بیشتر در معرض بیماری و مرگ هستند تمرکز کنیم - آنها باید دوز اول و دوم خود را دریافت کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала