کشف 11 مورد جدید ابتلا به ویروس «نیپا» در هند

© AP Photo / R. Parthibhanهند
هند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2021
اشتراک
مرکز شیوع ویروس مهلک « نیپا» در کرالا در جنوب هند به ثبت رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت هند اعلام کرد که 11 مورد جدید ابتلا به ویروس «نیپا» در هند به ثبت رسیده است. در باره این ویروس مشخص شده است که «نیپا» توسط روباه و خفاش ها گسترش می یابد.
انسان با خوردن میوه ای که آب دهان جانور مبتلا به این ویروس روی آن افتاده باشد، به این بیماری دچار می شود. وزارت جهانی بهداشت ویروس «نیپا» را یکی از خطرناک ترین ویروس های موجود در جهان می داند. خطر مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس از 40 تا 75 درصد است. داروی درمان این بیماری هنوز یافت نشده است.
 خبر خوش سازمان بهداشت جهانی درباره سویه آفریقایی کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2021
خبر خوش سازمان بهداشت جهانی درباره سویه آفریقایی کرونا
ویروس نیپا باعث ابتلا به نوع خشنی از التهاب مغز یا آنسفالیت (Enzephalitis) می شود. به گفته مرکز مدیریت و پیشگیری بیماری در ایالات متحده (CDCP) مدت این بیماری از پنج روز تا دو هفته به طول می انجامد.
این ویروس برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ در قریه مالیزیایی «سونگای نیپاه» کشف شد و نامش نیز از همانجا گرفته شده است. آن جا پس از شیوع این ویروس، تقریبا ۳۰۰ تن به آن مبتلا شدند. در عرض یک سال بیش از ۱۰۰ تن از مبتلایان جان باختند. بیشتر، خفاش های میوه خوار به این ویروس مبتلا می شوند. اما حیوانات دیگر مانند خوک، گاو و حتی انسان ها نیز به آن مبتلا می شوند. پس از نخستین واقعه، مقام های مالزیایی دستور کشتن میلیون ها خوک را صادر کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала