کوبا اولین کشور جهان در واکسیناسیون کرونایی کودکان + عکس

© AP Photo / Desmond Boylan کوبا
 کوبا   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2021
اشتراک
کوبا قصد دارد تا قبل از بازگشایی مدارس، همه کودکان را واکسینه کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه « فرانس24»، کوبا قصد دارد تا قبل از بازگشایی مدارس، همه کودکان را واکسینه کند. این کشور با ۱۱.۲ میلیون نفر جمعیت پس از تکمیل آزمایشات بالینی بر روی خردسالان با واکسن های آبدالا و سوبرانا، چندی پیش کمپین واکسیناسیون کودکان از ۱۲ سال به بالا را آغاز کرد.
کوبا از روز 6 سپتامبر واکسیناسیون کودکان در گروه سنی ۲ تا ۱۱ سال را نیز شروع کرد. کوبا در ماه گذشته مجوز استفاده اضطراری ۲ واکسن تولیدی دانشمندان این کشور به نام «سوبرانا۰۲» و «سوبرانا پلاس» را علاوه بر واکسن آبدالا » تصویب کرد.
مرکز کنترل دارو و تجهیزات پزشکی کوبا با تصویب مجوز استفاده اضطراری «سوبرانا ۰۲» و «سوبرانا پلاس»، علاوه بر واکسن منتخب آبدالا دایره واکسیناسیون خود را گسترده تر کرد. در طرح جدید واکسیناسیون کوبا، ترکیب ۲دز واکسن سوبرانا ۰۲ و یک دز سوبرانا پلاس، پس از تحلیل فاز سوم کارآزمایی های بالینی، اثربخشی ۹۱.۲ درصدی در پیشگیری از ویروس جدید دلتا نشان داده است.
​دانشمندان کوبایی با وجود تشدید تحریم‌های واشنگتن علیه هاوانا، موفق به تولید ۲۰ میلیون دز واکسن آبدالا علیه کووید ۱۹ شدند.
علاوه بر کوبا تا کنون چند کشور دیگر در جهان واکسیناسیون کودکان را از سن ۱۲ سالگی آغاز کرده‌اند و برخی از آنها در مورد بچه های کوچکتر آزمایش انجام می‌دهند. کشورهایی مانند چین، امارات متحده عربی و ونزوئلا اعلام کرده‌اند که قصد واکسیناسیون کودکان خردسال را دارند، اما کوبا اولین کشوری است که این کار را انجام داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала