حدود صد پناهجوی افغان در آمریکا مظنون به داشتن ارتباط با طالبان هستند

© REUTERS / Saeed Ali AchakzaiЛюди на пропускном пункте «Ворота дружбы» в пакистано-афганском пограничном городе Чаман, Пакистан
Люди на пропускном пункте «Ворота дружбы» в пакистано-афганском пограничном городе Чаман, Пакистан - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2021
اشتراک
در ایالات متحده آمریکا احتمال می دهند که حدود صد پناهجوی افغان در وطن خود با گروه های تروریستی ارتباط داشته اند و قصد دارد حداقل دو نفر از آنها را برای بررسی های بیشتر به کوزوو بفرستد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی ان بی سی ، ، به گفته این کانال تلویزیونی ، بیش از 30 هزار افغان در ایالات متحده  به سر می برند که پس از به قدرت رسیدن طالبان (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه)  وطن خود را ترک کردند.
آمریکا تعداد شهروندان تخلیه شده از افغانستان را اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2021
آمریکا تعداد شهروندان تخلیه شده از افغانستان را اعلام کرد
در خبر منتشره آمده است: "از بیش از 30،000 تخلیه شده از افغانستان به ایالات متحده ، برای حدود 10،000 نفر درخواست بررسی های بیشتر شده کردند که... از این تعداد ، حدود صد نفر به دلیل ارتباط احتمالی با طالبان * یا گروه های تروریستی" علامت گذاری شده اند. در رابطه با دو تن از این صد نفر سوءظن های جدی برای بررسی دوباره وضعیت آنها وجود دارد"
مقامات آمریکایی قصد دارند هر دو افغان نامبرده را به یک نقطه ترانزیتی در کوزوو بفرستند تا آنها در آنجا منتظر تصمیم گیری در مورد سرنوشت خود باشند.
مقامات آمریکایی می گویند که در حال آماده سازی محل هایی برای 50 هزار پناهجوی افغان در هشت پایگاه نظامی در مناطق مختلف این کشور هستند.
15 اوت شبه نظامیان طالبان (در روسیه سازمان تروریستی و ممنوعه اعلام گردیده) وارد کابل شده و به این ترتیب سراسر افغانستان را تحت کنترل خود قرار دادند. به دنبال آن تعداد زیادی از شهروندان خارجی و افغان ها این کشور را از طریق فرودگاه کابل که تحت محافظت سربازان آمریکایی قرار داشت، ترک کردند.  
31 اوت، سربازان ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرده  و به حضور نظامیان آمریکایی در این کشور پایان دادند. فرودگاه پایتخت تحت کنترل طالبان (در روسیه گروه تروریستی و ممنوعه اعلام شده) در آمد. سخنگوی طالبان ذبیح الله مجاهد در این رابطه گفت که ایالات شکست خورده و به اهداف خود در افغانستان نرسیده است.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала