در آمریکا در وسط بیابان، شهری برای میلیون ها نفر ساخته می شود

© Depositphotos.com / Algolonlineدر آمریکا در وسط بیابان، شهری برای میلیون ها نفر ساخته می شود
در آمریکا در وسط بیابان، شهری برای میلیون ها نفر ساخته می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2021
اشتراک
بیارکه اینگلس (Bjarke Ingels)، معمار دانمارکی و بنیانگذار BIG ، شهری جدید به نام تلوس(Telos) در وسط صحرایی در ایالات متحده آمریکا می سازد.
 به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه "دزین" ، این شهر قابل سکونت برای  پنج میلیون نفر خواهد بود.
ایده ساخت شهری از صفر  به  مساحت بیش از 60.7 هزار هکتار  متعلق به کارآفرینی بنام  مارک لور است. سازندگان هدف خود را برای ساختن "پاکیزه ترین شهر در جهان" تعیین کردند. پیش بینی می شود تا سال 2030 تلوس 50 هزار نفر جمعیت داشته باشد و جمعیت آن در 40 سال آینده به چند میلیون نفر افزایش یابد.
عربستان شهر آینده بدون ماشین را خواهد ساخت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2021
عربستان شهر آینده بدون ماشین را خواهد ساخت
سازندگان توضیح دادند: "چشم انداز ما ایجاد یک شهر جدید در ایالات متحده آمریکا است که استاندارد جهانی زندگی شهری را تعیین کرده ، پتانسیل و توانمندی های بشر را گسترش داده و الگویی برای نسل های آینده شود."
این شهر چندین محله تقسیم داشته و هر  جریب فرنگی از آن (حدود 0.4 هکتار) 33 نفر جمعیت خواهد داشت- این شاخص تقریباً برابر با تراکم جمعیت در شهر سان فرانسیسکوآمریکا  است. ساختمانها از مصالح سازگار با محیط زیست ساخته شده ، نماها تا حدی با پوشش گیاهی پوشانده شده و وسایل نقلیه خودران در خیابان ها و جاده ها حرکت خواهند کرد. در مرکز تلوس ، پارکی با برج به نام "Equitism" برپا می شود که در بالای آن باصطلاح عرشه تماشا برای دین شهر از بالا نصب می شود.  این برج باید به منزله "چراغ راهنما" برای شهر باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала