انتشار اسناد طبقه بندی شده و سری در مورد ساخت "عصای طاعونی" توسط ژاپن

© Sputnik / Evgeny Haldei /  مراجعه به بانک تصاویر انتشار اسناد طبقه بندی شده و سری در مورد ساخت "عصای طاعونی" توسط ژاپن
انتشار اسناد طبقه بندی شده و سری در مورد ساخت عصای طاعونی توسط ژاپن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
اشتراک
بر اساس اسناد طبقه بندی شده منتشر شده توسط توسط آرشیو سیاست خارجی روسیه، نظامیان ارتش ژاپن در سالهای جنگ جهانی دوم ، ارتش ژاپن از فناوری خاصی برای کشتن با استفاده از وسایل جنگ میکربی استفاده کرده و عصایی ساخته که با آن می شد افراد را به کک طاعون آلوده کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در یادداشتی خطاب به آندری ویشینسکی ، وزیر امور خارجه وقت  اتحاد جماهیر شوروی که در ژانویه 1950 توسط رئیس بخش دوم شرق دور وزارت امور خارجه ، یوگنی زابرودین ارسال شده بود، ​​فهرستی از جنایتکاران جنگی ژاپنی متهم به توسعه و استفاده از سلاح های باکتریولوژیکی ضمیمه بود و پیشنهاد گردیده بود که استرداد آنها از ایالات متحده آمریکا درخواست شود.
انتشار اسناد تاریخی مربوط به آزمایش سلاح های میکربی ژاپن بر روی شهروندان شوروی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2021
انتشار اسناد تاریخی مربوط به آزمایش سلاح های میکربی ژاپن بر روی شهروندان شوروی
در این لیست آمده است که طراح عصای آلوده به  کک طاعونی شخصی به نام مهندس تاناکا است. در میان دیگران، از سرهنگ اوتا نیز نام برده شده بود  که پیشنهاد کرد از شکلات حاوی باکتری سیاه زخم استفاده شود.
ایده استفاده از کک طاعونی برای کشتار جمعی مردم اولین بار توسط سازمان دهنده برنامه تسلیحات باکتریولوژیکی و میکربی ژاپن، شیرو ایشی مطرح شد. از پروتکل های بازجویی از اعضای سابق گروه تحت رهبری وی این نتیجه حاصل می شود که او در تلاش برای ایجاد ابزارهای موثر برای انجام جنگ باکتریولوژیکی و به دنبال فرصت هایی برای افزایش عفونت میکروب های مختلف و تولید آنها در مقادیر مورد نیاز بود . او یک بمب ویژه اختراع کرد که به نظر او امکان استفاده موثر از سلاح های باکتریولوژیکی را نشان می دهد. ویژگی اصلی چنین بمبی بدنه سرامیکی آن بود که پر از کک طاعون بود. این بمب در ارتفاع 50 تا 100 متری از سطح زمین منفجر می شد که این امر وسیع ترین آلودگی ممکن منطقه را تضمین می کند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала