سفیر افغانستان: طالبان قصد ترور "احمد مسعود" را دارد

© Sputnik / Tariq Azimسفیر افغانستان: طالبان قصد ترور "احمد مسعود" را دارد
سفیر افغانستان: طالبان قصد ترور احمد مسعود را دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
اشتراک
سفیر افغانستان در تاجیکستان می‌ گوید طالبان قصد دارد احمد مسعود رهبر مقاومت پنجشیر را ترور کند.
به گزارش اسپوتنیک، محمد ظهیر اکبر سفیر افغانستان در تاجیکستان، اظهار داشت: گروه طالبان قصد دارد احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت افغانستان، در پنجشیر را از بین ببرد.
حمله طالبان به پنجشیر با شکست مواجه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2021
حمله طالبان به پنجشیر با شکست مواجه شد
این دیپلمات گفت: طالبان هرگز با آنها (با رهبران مقاومت در پنجشیر) مذاکره نخواهد کرد. این گروه سیاستمدار نیستند، بلکه تروریست هایی هستند که از سال ها پیش در لیست سازمان های ممنوعه در بسیاری از کشورهای جهان قرار گرقته اند.
آقای اکبر افزود: هدف طالبان "به زانو درآوردن تمام افغانستان" و " از بین بردن رهبران مقاومت، به ویژه احمد مسعود" است. وی در عین حال خاطرنشان کرد که طالبان آماده مذاکره با طرف مقابل نیست.
گفتنی است جبهه مقاومت که مخالف طالبان است و رهبری آن را احمد مسعود، پسر احمد شاه مسعود برعهده دارد اعلام کرده بود که طالبان به بخش غربی حمله کرده و متحمل خسارت‌ های زیادی شده و عقب نشینی کرده است.
طالبان و جبهه پنجشیر هفته گذشته طی نشستی با آتش بس تا زمان رسیدن به راهکار دائمی موافقت کردند.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان، در مصاحبه با العربی الجدید گفت: نیروهای طالبان هیچ گونه حمله‌ ای به پنجشیر انجام نداده‌ اند. درگیری‌ های محدودی میان دو طرف رخ داد که به خاطر هدف قرار گرفتن نیروهای ما از سوی افراد مسلح در پنجشیر بود.
وی افزود: افراد مسلح جبهه مقاومت خودروی طالبان را هدف قرار دادند و ما مجبور شدیم مقابله به مثل کنیم. این درگیری‌ ها به کشته شدن چهار تن از اعضای جبهه مقاومت و دو تن از اعضای طالبان منجر شد. اعضای طالبان توانستند کنترل سه پایگاه نظامی را در دست بگیرند. درگیری‌ های دیگری در منطقه آندرات رخ داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала