این ویژگی، مرگ زودرس از کرونا را به همراه دارد

© AP Photo / Ebrahim Norooziاین ویژگی، مرگ زودرس از کرونا را به همراه دارد
این ویژگی، مرگ زودرس از کرونا را به همراه دارد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2021
اشتراک
دانشمندان از ایالات متحده بار زیاد ویروسی را عامل مرگ و میر زیاد ناشی از کووید 19 عنوان کردند.

به گزارش اسپوتنیک، محققان ایالات متحده آمریکا در تحقیقی اعلام کردند که محتمل ترین علت برای میزان بالای مرگ و میر ناشی از کووید 19 تجمع بیش از حد ذرات SARS-CoV-2 در ریه بیماران است.

مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا رکورد زد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا رکورد زد

در مقاله دانشمندان در مجله نیچر میکروبیولوگی، میزان بالای ذرات ویروس وارد شده در ریه بیمار را علت اصلی مرگ بیماران به کووید 19 می داند.

کارشناسان دانشگاه نیویورک نمونه ای از باکتری ها و قارچ ها را از ریه های 589 بیمار وخیم در یک بیمارستان جمع آوری کردند. در 142 بیمار که علاوه بر تهویه مصنوعی ریه ها، نیاز به برونکوسکوپی نیز داشتند، متخصصان تعداد ذرات ویروسی در دستگاه تنفسی تحتانی را نیز تجزیه و تحلیل کردند و با استفاده از متاژنومیکس، میکروب های موجود در آنجا را شناسایی کردند. علاوه بر این، نویسندگان مطالعه سلول های ایمنی غالب در بدن را شناسایی کردند.

در این تحقیق مشخص شد که بار ویروسی - تعداد ذرات ویروسی وارد شده در بدن- در ریه های بیمارانی که بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند، به طور متوسط  ​​ده برابر بیشتر از افراد نجات یافته بود.

با این حال، محققان هیچ شواهدی پیدا نکردند که پیامد بیماری تحت تأثیر واکنش های خود ایمنی یا عفونت های باکتریایی ثانویه باشد – این خصوصیات یکی از عوامل اصلی مرگ و میر بالا در طول همه گیری آنفولانزای اسپانیایی در اوایل قرن 20 بود. به گفته محققان ، قدرت پاسخ ایمنی متناسب با تعداد ذرات ویروسی در ریه ها ارتباط دارد. علاوه بر این، در 50 درصد بیمارانی که بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند، سطح پروتئین مربوط به سیستم ایمنی سازگار، که مسئول "به خاطر سپردن" میکروب ها است، کاهش یافته بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала