سازمان ملل خطاب به طالبان: مزاحم افغان ها و خارجی ها در خروج از کشور نشوید

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2021
اشتراک
شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را تصویب کرد که از طالبان می خواهد در خروج افغان ها و خارجی ها دخالت نکنند.

به گزارش اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ای از سوی بریتانیا، فرانسه و ایالات متحده به تصویب رساند که از طالبان می خواهد تا به تعهدات خود برای تضمین خروج رایگان و ایمن افغان ها و خارجیان از افغانستان عمل کنند، ۱۳ کشور به قطعنامه رای دادند، روسیه و چین رای ممتنع دادند.

کرملین: گفتگو درباره تجدید نظر در وضعیت طالبان زودهنگام است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
کرملین: گفتگو درباره تجدید نظر در وضعیت طالبان زودهنگام است

شورای امنیت سازمان ملل متحد حملات روز ۲۶ آگوست در نزدیکی فرودگاه کابل را به شدت محکوم کرده و خاطرنشان می کند که طالبان این حمله را محکوم کرده اند.

در این قطعنامه آمده است که شورای امنیت سازمان ملل بیانیه طالبان در ۲۷ آگوست را در نظر می گیرد که در آن طالبان متعهد شده بود که افغان ها می توانند به خارج از کشور سفرکنند، هر زمان که بخواهند می توانند افغانستان را ترک کرده و از هر گذرگاه مرزی زمینی افغانستان را ترک کنند. از جمله از طریق فرودگاه تازه باز شده و امن در کابل - در حالی که هیچ کس مانع خروج آنها نشود.

در قطعنامه آمده است: شورای امنیت سازمان ملل متحد از طالبان انتظار دارد که به این تعهدات و سایر تعهدات از جمله در مورد خروج ایمن، مطمئن و منظم افغان ها و همه شهروندان خارجی از افغانستان پایبند باشند.

بر اساس این سند، شورای امنیت سازمان ملل می خواهد که خاک افغانستان برای تهدید یا حمله به هیچ کشوری یا پناه دادن یا آموزش تروریست ها و همچنین برنامه ریزی یا تأمین مالی حملات تروریستی استفاده نشود.

در قطعنامه شورای امنیت بر اهمیت مبارزه با تروریسم در افغانستان، از جمله علیه افراد و سازمان هایی که مطابق قطعنامه ۱۲۶۷ (۱۹۹۹) در فهرست تحریم ها قرار گرفته اند، تاکید می کند و به تعهدات مربوطه طالبان در این زمینه اشاره می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала