چه مواد غذایی برای پاکسازی ریه مناسب اند؟

© Depositphotos.com / BestPhotoStudioگلابی
گلابی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
اشتراک
برای بهبودی بیماری های عفونی ریه از داروها و آنتی بیوتیک ها استفاده می شود، درحالی که می توان از یک رژیم غذایی سالم التهاب در ریه را از بین برد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساینس اینفو، از نمونه های مواد غذایی که برای تمیزی و پاکسازی ریه مناسب هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

۱- گلابی
گلابی میوه‌ای حاوی مواد مغذی مانند مالیک اسید، سیتریک اسید، کارتین، ویتامین‌های B۱، B۲، و C است که باعث تمیزی ریه‌ها به ویژه در بیماران مبتلا به ذات الریه می‌شود. با این وجود، گلابی یک میوه سرد است و برای زنان در دوران قاعدگی و در صورت ابتلای آن‌ها به ذات الریه بهتر توصیه نمی شود. 

همچنین افرادی که از مشکلات طحال و معده رنج می‌برند در صورت ابتلا به ذات الریه از گلابی پخته شده استفاده کنند.

۲- کلم
کلم یک ماده غذایی بسیار مناسب برای سم زدایی، از بین برنده خلط و کاهش سرفه است. کلم را می‌توان به صورت خام و یا بخار پز استفاده کرد.

این آجیل را بیشتر بخورید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
این آجیل را بیشتر بخورید

۳- گردو
گردو دارای خواص زیادی است که مصرف آن می‌تواند باعث درمان آسم، کمک به التیام ریه ها و کاهش سرفه شود.

گردو همچنین باعث تنظیم کارکرد کبد و جریان خون بوده و برای معده مفید است. کسانی که از ذات الریه رنج می‌برند، می‌توانند به میزان متعارف گردو مصرف کنند.

۴- عسل
برای از بین بردن علائم ذات الریه می توان از خواص آنتی اکسیدانی عسل استفاده کرد. 

۵- چای سبز
چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلف است که باعث کاهش التهابات ریه می‌شود. این چای همچنین می‌تواند از بافت ریه در برابر دود سیگاری که دیگران می‌کشند و فرد در معرض آن قرار دارد محافظت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала