وزیر دفاع اسرائیل: برنامه هسته‌ای ایران اهداف نظامی دارد

CC BY 2.0 / Israel Defense Forces / 20th Chief of Staff, Lt. Gen. Benny Gantzوزیر دفاع اسرائیل: برنامه هسته‌ای ایران اهداف نظامی دارد
وزیر دفاع اسرائیل: برنامه هسته‌ای ایران اهداف نظامی دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
اشتراک
وزیر دفاع اسرائیل بار دیگر ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران را مطرح کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه تایمز آو اسرائیل، بنی گانتس وزیر دفاع اسرائیل در یک مراسم یادبود برای رونی دنیل خبرنگار امور نظامی درگذشته شبکه ۱۲ این کشور گفت: بسیار مهم است که تمام جهان به این ماموریت[متوقف کردن برنامه هسته ای ایران] بپیوندد، چون خطر  یک ایران هسته ای فقط این نبست که اسرائیل را تهدید می کند و خصومت آن ‌[ایران] را در منطقه افزایش می دهد، بلکه به یک رقابت تسلیحاتی در منطقه منجر می شود که بسیاری از کشورها را به خطر می اندازد. 

معرفی  وزیر دفاع جدید اسرائيل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2021
همکاری استراتژیکی اسرائیل و آمریکا برای توقف برنامه هسته ای ایران

گانتس بر اساس این ادعا هشدار داد که دست یافتن ایران به یک بمب هسته ای،  «احتمالا در آینده منجر به این می شود که تسلیحات پیشرفته در دستانی لرزان و بی مسئولیت و در دستان رژیم هایی بیفتد که از سوی تروریست ها هدایت می شوند».

به نقل از ایسنا، تکرار ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران از سوی گانتس در حالی مطرح می شود که آبت الله خامنه ای، رهبر ایران در فتوایی، تولید، نگه داری و به کارگیری تسلیحات هسته ای را حرام اعلام کرده اند. 

مقامات مربوطه در ایران نیز علیرغم تاکید بر اقتدار نظامی این کشور، بر اساس همین فتوا تاکید کرده اند که برنامه هسته ای ایران صرفا ماهیتی صلح آمیز داشته و به دنبال اهداف نظامی نیست. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала