اعلام آمادگی ایران برای افزایش صادرات برق به پاکستان و افغانستان

© Fotolia / peerawat444اعلام آمادگی ایران برای افزایش صادرات برق به پاکستان و افغانستان
اعلام آمادگی ایران برای افزایش صادرات برق به پاکستان و افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
اشتراک
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اظهار داشت: ما این امکان را داریم که تا بیش از ۴۰۰ مگاوات تامین برق کشور پاکستان و افغانستان را افزایش دهیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، پاکستان تصمیم گرفته است واردات برق از ایران را برای تامین نیازهای بندر گوادر به ۷۰ مگاوات افزایش دهد. برنامه قبلی این کشور برای افزایش واردات ۱۰۰ مگاواتی برق به دلیل تحریم های امریکا با مشکل مواجه شده بود. این کشور در حال توسعه بندر گوادر با همکاری چین است. همچنین در حال راه اندازی نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی با سوخت زغال سنگ است که با احتمال تاخیر در راه اندازی این نیروگاه تصمیم گرفته که برای تامین نیاز های فوری بندر گوادر از ایران برق بیشتری خریداری کند.

کلید تجارت موفق ایران و پاکستان در دستان بلوچستان است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2021
گزارش و تحلیل
کلید تجارت موفق ایران و پاکستان در دستان بلوچستان است

مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق درباره این تصمیم اسلام آباد و اینکه آیا ایران امکان صادرات بیشتر به این کشور را دارد یا خیر گفت: کشور ما علاقه‌مند به توسعه روابط و همچنین صادرات بیشتر برق به پاکستان است. خوشبختانه خط انتقال تا مرز پاکستان برای تامین برق بندر گوادر هم احداث شده، اما شبکه برق در این کشور هنوز مهیا نیست، در صورتی که امکان احداث شبکه پاکستان فراهم شود و یا اینکه خودشان نسبت به احداث شبکه اقدام کنند، قطعا جمهوری اسلامی ایران و وزارت نیرو آمادگی توسعه تبادلات برقی را دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала