نماینده مجلس ایران: آزمایشگاه‌هایی که ویروس کرونا از آنها نشت کرده، مشخص شوند

© Photo / Sai Li / Tsinghua University School of Life Sciencesنماینده مجلس ایران: آزمایشگاه‌هایی که ویروس کرونا از آنها نشت کرده، مشخص شوند
نماینده مجلس  ایران: آزمایشگاه‌هایی که ویروس کرونا از آنها نشت کرده، مشخص شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
اشتراک
سید مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد باید هر چه زودتر آزمایشگاه هایی که از آن ها ویروس دستکاری شده کرونا نشت پیدا کرده، مشخص شوند.

به گزارش اسپوتنیک سید مصطفی میرسلیم در صفحه توییتر خود نوشت:

« هرچه زودتر آزمایشگاه هایی که ویروس دستکاری شده ⁧‫کرونا⁩ از آنها نشت پیدا کرده مشخص شوند، با استفاده از اطلاعات علمی آنها، زودتر می توان بشریت را از شر این سلاح نوین کشتار جهانی نجات داد.»

​این در حالی است که بتازگی اعلام شده که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا معتقد است که ویروس کرونا به عنوان سلاح بیولوژیکی شیوع نیافته است.

این ادعا برگرفته از گزارشی است که روز جمعه توسط رئیس جمهور آمریکا منتشر شد. افزون بر این، جامعه اطلاعاتی آمریکا معتقد است که مقامات چینی قبل از شیوع ویروس کرونا  اطلاعاتی از آن نداشتند.

بایدن همچنین پیشنهاد کرد تا به دریافت اطلاعات لازم در مورد ویروس کرونا از چین ادامه داده شود.

ویروس کرونا در اواخر دسامبر سال 2019 میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس 2020 میلادی شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد.

برخی از دانشمندان احتمال می دهند که ویروس کرونا از آزمایشگاه شهر ووهان چین نشت کرده و ثمره آزمایش های  انجام شده در این لابراتوار ویروس شناسی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала