پنتاگون وقوع حملات جدید در فرودگاه کابل را پیش‌بینی کرد

© REUTERS / Sgt. Isaiah Campbell/U.S. Marine CorpsАмериканский солдат с младенцем в аэропорту Кабула
Американский солдат с младенцем в аэропорту Кабула  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
اشتراک
سخنگوی پنتاگون اعلام داشت که ایالات متحده در آینده منتظر حملات بیشتری به فرودگاه کابل است.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز جمعه اعلام داشت که ایالات متحده در آینده منتظر حملات بیشتری به فرودگاه کابل بوده و آماده مقابله با این حملات است.

آسیب دیدن بیش از هزار نفر در انفجارهای کابل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
آسیب دیدن بیش از هزار نفر در انفجارهای کابل

سخنگوی پنتاگون اظهار داشت: من به طور قطع می‌توانم بگویم که ما آماده‌ایم و در آینده انتظار تکرار (حملات) را داریم. وی تاکید کرد که بر اساس گزارش اطلاعاتی به روز، ایالات متحده به طور مشخص می‌داند کدام نیروها امنیت فرودگاه کابل را تهدید می‌کنند.

سخنگوی پنتاگون اطمینان داد که رئیس جمهور این کشور (جو بایدن) و وزیر دفاع (لوید آستین) تصریح کردند: ما اجازه نمی دهیم حملات به خاک ما از افغانستان- مانند 20 سال پیش- دوباره تکرار شود. به گفته وی، ایالات متحده از قابلیت‌های کافی برای جلوگیری از چنین سناریویی، حتی بدون حفظ حضور نظامی در افغانستان برخوردار است.

دو انفجار روز پنجشنبه در نزدیکی فرودگاه کابل رخ داد، یکی از آنها در نزدیکی هتل بارون بوده که طبق گزارش رسانه‌ها، محل تجمع اتباع خارجی از جمله شهروندان انگلیسی و آمریکایی بوده است. نخستین انفجار توسط یک تروریست انتحاری انجام گردید و سپس یک خودروی بمب گذاری شده منفجر شد.

رسانه ها با استناد به بیانیه داعش ( ممنوع در روسیه) گزارش دادند که این گروه مسئولیت حمله به فرودگاه کابل را بر عهده گرفته است. ایالات متحده معتقد است که گروه موسوم به ولایت خراسان، یکی از اجزای داعش در این حملات دست داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала