نگرانی افغان ها به دنبال افتادن اسناد سفارت انگلیس به دست طالبان

© Sputnik / V. Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی افغان ها به دنبال افتادن اسناد سفارت انگلیس به دست طالبان
نگرانی افغان ها به دنبال افتادن اسناد سفارت انگلیس به دست طالبان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
اشتراک
در رابطه با افتادن اسناد سفارت انگلیس به دست طالبان سرنوشت خانواده‌های افغانستانی که به دلیل همکاری با سفارت بریتانیا و یا دست و پا کردن شغل مدارک خود را به سفارت این کشور فرستاده بودند با تسخیر کابل و فرار انگلیسی‌ها در ابهام قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشهری،  اسناد کارکنان افغان در سفارت انگلیس در کابل باقی مانده و پس از تخلیه سریع این سفارت روی زمین رها شده است.

بر اساس گزارش ها، کارکنان سفارت انگلستان در کابل که به سرعت پس از تسلط طالبان بر این شهر آنجا را ترک کردند، مدارک و اطلاعات تماس افغانستانی هایی که برای آنها کار می کنند و همچنین سایر اطلاعات شناسایی مانند درخواست های شغلی افغان ها را بر روی زمین در محوطه سفارت انگلیس در کابل رها کردند.

فرار آمریکا از افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
گزارش و تحلیل
فرار آمریکا از افغانستان

تماس های تلفنی با شماره های موجود در اسناد نشان می دهد که برخی از کارکنان افغان و خانواده های آنها چند روز پس از اینکه اطلاعات آنها در تخلیه تعجیلی سفارت رها شده پشت دیوار فرودگاه کابل گیر کرده اند.

خبرها حاکی از آن است که اسناد شناسایی هفت افغان توسط خبرنگاران و همزمان با گشت زنی طالبان در سفارت پیدا شده و اطلاعات سه کارمند افغان و هشت عضو خانواده آنها به وزارت امور خارجه بریتانیا رسانده شده است.

انگلستان مدعی است این سه خانواده را نجات داده اما سرنوشت حداقل دو متقاضی شغل مترجمی همزمان نامعلوم است. 

جیمز هیپی، معاون وزیر دفاع بریتانیا پیش‌تر گفته بود کشورش به خروج ۲۲۷۵ شهروند افغان که برای نهادهای بریتانیایی کار کرده‌اند، کمک خواهد کرد.

در حال حاضر حدود یک هزار نظامی بریتانیایی از جمله کارکنان تیپ ۱۶ هوابرد در فرودگاه کابل مستقر هستند. بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا‌، پس از حملات تروریستی به فرودگاه کابل و تشکیل جلسه ویژه کابینه اعلام کرد که لندن به پروازهای تخلیه از افغانستان ادامه می‌دهد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала