گزارش منشاء ویروس کرونا به بایدن ارائه شد

© AP Photo / Dake Kangگزارش منشاء ویروس کرونا به بایدن ارائه شد
گزارش منشاء ویروس کرونا به بایدن ارائه شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2021
اشتراک
گزارش سازمان اطلاعاتی آمریکا به بایدن در مورد منشاء ویروس کرونا رسید، اما این گزارش نتیجه گیری روشنی نداشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، سازمان اطلاعات ایالات متحده آمریکا گزارشی از منشاء بیماری کووید -19 به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ارائه کرده است، اما نتیجه گیری روشنی وجود ندارد.

افزایش فوتی های کرونا در انگلیس و آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
افزایش فوتی های کرونا در انگلیس و آلمان

نویسندگان این گزارش و سند به این نتیجه نرسیدند که آیا این عامل بیماری زا در طی یک فرآیند طبیعی از حیوان به انسان "منتقل شده" یا از آزمایشگاهی در چین "به دنیای بیرون نفوذ" کرده است. "

در ماه مه سال جاری، کاخ سفید نسخه ای را منتشر کرد که بر اساس آن زمان و مکان شیوع ویروس کرونا به دلیل تصادف در آزمایشگاه علمی را منتفی  اعلام نکرد. این مقاله به نقل از سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می گوید که جامعه اطلاعاتی آمریکا "حول دو سناریوی احتمالی جمع بندی شده است، اما در این مورد به نتیجه نهایی نرسیده است."

بایدن از سازمان اطلاعاتی آمریکا خواست نا "تلاش مضاعف برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که به ما کمک می کند تا به نتیجه نهایی نزدیک تر شویم" را در مورد این موضوع جمع بندی کند و گزارش نتایج در عرض 90 روز منتشر شود.

وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه از ایالات متحده خواست سیاست تحقیق خود را در مورد منشاء کووید -19 متوقف کند و یادآور شد که ایالات متحده آمریکا در تعداد موارد و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا پیشتاز بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала