پنتاگون: فرودگاه کابل امن است

© Photo / Carl Montgomeryپنتاگون: فرودگاه کابل امن است
پنتاگون: فرودگاه کابل امن است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2021
اشتراک
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: ۵۸۰۰ سرباز آمریکایی در حال حاضر در فرودگاه کابل حضور دارند و فرودگاه کابل امن شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، پنتاگون از نقش کشورهایی مثل قطر و آلمان در حمایت از روند خارج کردن افراد از افغانستان تقدیر کرد.

تخلیه کودکان از افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2021
تخلیه کودکان از افغانستان

پنتاگون اشاره کرد: ۵۸۰۰ سرباز آمریکایی در حال حاضر در فرودگاه کابل حضور دارند. ما از ابتدای روند خارج کردن افراد ۳۷ هزار تن را خارج کرده‌ ایم.

وی افزود: هویت کسانی که در تیراندازی فرودگاه کابل مشارکت داشتند نمی‌ شناسیم و ما بر ادامه حفظ امنیت فرودگاه تمرکز داریم.

پنتاگون بر کشته شدن نیروهای افغان و زخمی شدن افراد دیگر در تبادل آتش صبح روز دوشنبه در اطراف فرودگاه کابل تاکید کرد و افزود: این حادثه منجر به زخمی شدن در صفوف نیروهای آمریکایی نشد.

وزارت دفاع آمریکا توضیح داد: به نظر می‌ رسد این حادثه زمانی آغاز شد که طرف متخاصم ناشناس اقدام به تیراندازی به نیروهای افغان کرد که ورود به درهای فرودگاه را تحت نظر داشتند. افغان‌ ها تیراندازی متقابل کردند همانطور که نیروهای آمریکایی و ائتلاف در جهت حق دفاع از خود دست به تیراندازی زدند.

پنتاگون در بیانیه‌ ای اعلام کرد: یکی از نیروهای افغان طرف متخاصم را به قتل رساند در حالی که تعدادی افغان دیگر در تبادل آتش زخمی شدند.

وزارت دفاع آمریکا بیان کرد، زخمی‌ شدگان در بیمارستان فرودگاه درمان شدند و حالشان مستقر است.

جان کربی سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: وزارت دفاع دقیقا طرف تیراندازی در اطراف فرودگاه کابل را نمی‌شناسد و بعید نیست عنصری از طالبان بوده باشد.

ارتش آلمان اعلام کرد، یک نیروی امنیتی افغان در تبال آتش با مهاجمان ناشناس در فرودگاه کابل کشته شد و نظامیان آلمان و آمریکایی در این حادثه مشارکت داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала