کمیسیون اروپا: شمار پناهجویان افغانستان به 3.7 میلیون نفر رسیده است

© AP Photo / Darko Vojinovicکمیسیون اروپا: شمار پناهجویان افغانستان به 3.7 میلیون نفر رسیده است
کمیسیون اروپا: شمار پناهجویان افغانستان به 3.7 میلیون نفر رسیده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2021
اشتراک
رئیس کمیسیون اروپا گفت که این اتحادیه مسیرهای قانونی و ایمن را برای پناهندگان از افغانستان ترتیب می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا پس از بازدید از مرکز پذیرش موقت پناهندگان افغان در اسپانیا، گفت: تعداد پناهندگان داخلی در افغانستان به 3.7 میلیون نفر می رسد که 80 درصد آنها زن و دختر هستند.

وی افزود: در افغانستان، 3.7 میلیون نفر پناهنده هستند که 80 درصد آنها زن و دختر هستند. اتحادیه اروپا مسیرهای قانونی و ایمن را برای پناهندگان از افغانستان ترتیب می دهد. به گفته لاین، اتحادیه اروپا پیشنهاد می دهد در نشست G7 هفته آینده طرح بین المللی پذیرش پناهندگان در نظر گرفته شود.

سناریوهای احتمالی آمریکا برای افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2021
گزارش و تحلیل
سناریوهای احتمالی آمریکا برای افغانستان

وی ادامه داد: "ما پیشنهاد می دهیم در نشست گروه هفت در هفته آینده یک طرح بین المللی برای پذیرش و اسکان پناهندگان از افغانستان در نظر بگیریم. اتحادیه اروپا قصد دارد مسیرهای قانونی و ایمن را برای پناهندگان از افغانستان ترتیب دهد تا آنها را از دست قاچاقچیان خارج کند."

نیروهای طالبان که فعالیت این گروه در روسیه ممنوع است، در 15 اوت بدون جنگ وارد کابل پایتخت افغانستان شدند و شروع به تصرف نهادهای دولتی رها شده توسط نیروهای دولتی کردند. اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان این کشور را ترک کرد. پس از پیشروی سریع طالبان* بسیاری از افغان ها تلاش کردند تا این کشور را در سریع ترین زمان ممکن ترک کنند.

*فعالیت گروه طالبان در روسیه ممنوع می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала