آمریکا از حملات احتمالی داعش در افغانستان هراس دارد

© AP Photo / Carolyn Kasterآمریکا: اگر ایران از سرگیری مذاکرات وین را به تعویق بیندازد، به دنبال راه های دیگری خواهیم بود
آمریکا: اگر ایران از سرگیری مذاکرات وین را به تعویق بیندازد، به دنبال راه های دیگری خواهیم بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2021
اشتراک
ایالات متحده آمریکا از حملات احتمالی به خاک افغانستان ، از جمله از سوی گروه موسوم به "دولت اسلامی" (داعش، سازمان تروریستی ممنوع در روسیه) هراس دارد.

به گزارش اسپوتنیک،  این مطلب را جیک سالیوان دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی در برنامه شبکه تلویزیونی  NBC بیان کرده است.

به گفته وی ، مقامات آمریکایی انتظار دارند تمام شهروندان آمریکایی را که وارد فرودگاه کابل می شوند از افغانستان خارج کنند، اما خطر حمله همچنان وجود دارد.

روسیه شرط خروج طالبان از فهرست تروریست ها را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2021
روسیه شرط خروج طالبان از فهرست تروریست ها را اعلام کرد

سالیوان گفت:"یکی از شرایط اضطراری احتمالی که ما بیشترین توجه را به آن می کنیم، این است که هنوز خطر حمله تروریستی اعضای گروهک داعش-خراسان ، که دشمنان قسم خورده طالبان هستند، وجود دارد." به گفته وی، دولت آمریکا تمام تلاش خود را برای "کاهش خطرات" و خروج بیشتر افراد ممکن ازافغانستان با هواپیما انجام خواهد داد.

پیش از این سالیوان تأیید کرده بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد تمدید مهلت خروج شهروندان آمریکایی از افغانستان را ندارد. وی امیدوار است که ارتش ایالات متحده فرصت داشته باشد تا حداکثر تا 31 آگوست عملیات صادرات را تکمیل کند.

15 اوت شبه نظامیان عضو جنبش طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شده و کنترل کامل خود را بر خاک افغانستان اعلام کردند. آنها اطمینان دادند که به زودی امارت اسلامی را در خاک افغانستان تشکیل داده و برقراری  قوانین شریعت اسلامی را اعلام می کنند. مدیریت موقت این کشور توسط یک شورای انتقالی انجام می شود که قرار است انتقال رهبری افغانستان به طالبان را تأمین کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала