راه نجات از مرگ در صورت ابتلا به کرونای دلتا

© AP Photo / Anja Niedringhausراه نجات از مرگ در صورت ابتلا به کرونای دلتا
راه نجات از مرگ در صورت ابتلا به کرونای دلتا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2021
اشتراک
سومیا سوامیناتان، پژوهشگر ارشد در سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد واکسیناسیون در صورت ابتلا به نوع "دلتا" ویروس کرونا می تواند انسان را از خطر مرگ نجات دهد.

به گزارش اسپوتنیک، او در یک نشست آنلاین گفت: "مطمئنا واکسن ها از افزایش موارد شدید بیماری و مرگ ناشی از نوع دلتا جلوگیری می کنند."

ماریا ون کرخوف ، اپیدمیولوژیست WHO  به نوبه خود خاطرنشان کرد که حتی در کشورهایی که سطح بالایی از واکسیناسیون دارند ، "دلتا" بیشتر در میان افراد واکسینه نشده و همچنین در مواردی که اقدامات احتیاطی انجام نمی شود، گردش می کند.

آغاز واکسیناسیون کرونا برای مادران باردار در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2021
آغاز واکسیناسیون کرونا برای مادران باردار در ایران

سوامیناتان در عین حال افزود که نیازی به دوزهای بیش از حد مقرر واکسن نیست.

پیش از این تدروس ادهانوم قبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفته بود که از اقدامات جامعه جهانی از عهده مبارزه با شیوع سویه دلتا بر نمی آید. وی گفت: "در هر کشوری، نقاط داغ از لحاظ میزان بستری شدن و موارد مرگ در جاهایی است که میزان واکسیناسیون پایین و اقدامات بهداشت عمومی کافی  نباشد."

سویه "دلتا" ویروس کرونا SARS-CoV-2)) یکی از انواع عامل ایجاد کننده کووید 19 است. اولین بار در هند کشف و توصیف شد. کوتاه بودن دوره رشد و بالا بودن میزان فشار بر بدن انسان از جمله خصوصیات بارز این نوع از کرونا است

سازمان بهداشت جهانی چهار جهش ویروس کرونا SARS-CoV-2 : سویه های آلفا (انگلیسی)، بتا (آفریقای جنوبی)، گاما (برزیل) و دلتا (هندی) را "نگران کننده" اعلام کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала