ترامپ: ورود به خاورمیانه برای ما تریلیون ها دلار هزینه داشت

© REUTERS / Jonathan Drakeترامپ: ورود به خاورمیانه برای ما تریلیون ها دلار هزینه داشت
ترامپ: ورود به خاورمیانه برای ما تریلیون ها دلار هزینه داشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
اشتراک
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا: اکنون دوره وحشتناکی برای کشورمان است. فکر نمی کنم در اعصار مختلف، کشور ما تا این تحقیر شده باشد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز اعلام کرد: اکنون دوره وحشتناکی برای کشورمان است. فکر نمی کنم در اعصار مختلف، کشور ما تا این تحقیر شده باشد. نمی دانم اسم آن را شکست نظامی بگذاریم یا شکست روانی؛ اما تا کنون چیزی شبیه به آنچه اینجا اتفاق افتاد، روی نداده بود. شما می توانید به زمان جیمی کارتر (رئیس‌جمهور اسبق آمریکا) و گروگان‌ها (از تسخیر سفارت آمریکا در ایران) برگردید که همه ما آن را مایه شرمساری بزرگ می دانستیم و ما را رونالد ریگان از آن ماجرا بیرون آورد؛ اما این موضوع (تحولات کنونی در افغانستان) به مراتب (از تسخیر سفارت آمریکا در ایران) بدتر است.

نگرانی ترامپ از دسترسی روسیه به تسلیحات آمریکایی در افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
نگرانی ترامپ از دسترسی روسیه به تسلیحات آمریکایی در افغانستان

ترامپ افزود: شما وضعیتی را شاهدید که هزاران هزار نفر از آمریکایی‌ها و دیگر (اتباع کشورها) واقعاً در افغانستان گیر افتاده اند؛ وضعیت به گونه ای است که من نمی توانستم باور کنم چنین اتفاقی در حال روی دادن است. من از آنها (طالبان) خواستم که با دولت افغانستان توافق کنند؛ اما من هرگز به (اشرف) غنی (رئیس‌جمهور پیشین افغانستان) اعتمادی نداشتم و این موضوع را آشکارا و در خفا هم گفته بودم. به نظر من او واقعاً آدم فاسدی بود. من هیچ وقت او را دوست نداشتم؛ اما به نظر من با توجه به فرارش (از افغانستان) با پول نقد که برخی گزارش ها گفته بودند و نمی دانم این گزارش ها درست باشد یا نباشد؛ اما شاید این گزارش ها درست باشند.

دونالد ترامپ اذعان کرد: ما این منطقه وحشتناک (افغانستان) را گرفتیم، جایی که ما اصلاً نباید در آنجا دخالت می کردیم و این تصمیمی وحشتناک بود که وارد خاورمیانه شویم. می‌‎دانم که خانواده (جورج) بوش (از حرف من) خوشحال نمی شوند؛ اما به اعتقاد من، وقتی تصمیم گرفتیم وارد خاورمیانه شویم، این بدترین تصمیم تاریخ کشور ما بوده است و مشخص شد که آنجا باتلاق بود و نابود شد. وضعیت خاورمیانه در مقایسه با 20 یا 21 سال قبل بسیار بدتر شده است. این تصمیمی بسیار بسیار بد بود و برای ما تریلیون ها دلار هزینه داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала