منبع: پس از تسلط طالبان بر افغانستان، بیش از 2200 تبعه خارجی از کابل خارج شدند

© Sputnik / V. Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر منبع: پس از تسلط طالبان بر افغانستان، بیش از 2200 تبعه خارجی از کابل خارج شدند
منبع: پس از تسلط طالبان بر افغانستان، بیش از 2200 تبعه خارجی از کابل خارج شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
اشتراک
یک مقام امنیتی غربی در افغانستان گفت که هنوز هیچ شفافیتی در مورد زمان شروع مجدد پروازهای غیرنظامی از کابل وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام امنیتی غربی در کابل امروز (چهارشنبه) به خبرگزاری رویترز گفت که بعد از تسلط طالبان بر افغانستان، بیش از 2200 دیپلمات و تبعه خارجی تاکنون با هواپیماهای نظامی از فرودگاه کابل خارج شده‌اند.

بر اساس این گزارش، این مقام امنیتی که نام یا سمت وی فاش نشد، ادعا کرد هنوز مشخص نیست که پروازهای مسافری و غیرنظامی چه زمانی در فرودگاه کابل از سر گرفته خواهند شد.

سخنگوی طالبان: افغانستان تولید مواد مخدر را متوقف می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2021
سخنگوی طالبان: افغانستان تولید مواد مخدر را متوقف می کند

ساعاتی قبل از این نیز کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده بود فقط هواپیماهای نظامی آمریکایی تاکنون 1100 نفر از اتباع این کشور را از افغانستان خارج کرده‌اند.

به نوشته رویترز، در بیانیه کاخ سفید آمده است: "اکنون که توانستیم جریان پروازها [نظامی] را برقرار کنیم، انتظار داریم که رقم [افراد خارج شده از کابل] افزایش یابد".

طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد و روز یکشنبه بعد از ورود به کابل، دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد. بعد از آنکه دولت افغانستان روز یکشنبه سقوط کرد ارتش آمریکا به منظور خارج کردن دیپلمات‌های خارجی و شهروندان آمریکایی از افغانستان تأمین امنیت فرودگاه کابل را در اختیار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала