سندروم مابعد کووید-19 آشکار شد

© REUTERS / Phil Nobleکرونا ویروس در جهان
کرونا ویروس در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2021
اشتراک
محققان از کشورهای مختلف معتقدند که افراد شدیدا بیمار کوویدی پس از درمان به کندی سلامتی کامل خود را باز می‌یابند.

به گزارش اسپوتنیک، نیکلای کروچکوف، متخصص ایمونولوژی و دکتر علم پزشکی از روسیه در توضیح گفت که تقریبا 60 درصد بیماران کوویدی، طی 6 ماه پس از درمان، با سندروم مابعد کرونا دست به گریبان هستند.

وی در ادامه گفت:«به دلیل سندروم مابعد کووید-19، بیمار ممکن است به دلیل سرگیجه، افسردگی و ضعف شدید، بسختی حرکت کند. عوارض ابتلا به کرونا در درصد بالایی از افراد بیمار تا 6 ماه ادامه خواهد یافت، ولی این بدان معنا نیست که آنها نمی توانند کارهای شخصی خود را انجام بدهند».

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال 2019 میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرد.

کرونا ویروس در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2021
آیا سندروم گیلن‌باره بعد از ابتلا به کووید-19 شدیدتر می شود؟

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

 این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала