مرکل پس از پایان دوره صدر‌اعظمی چقدر حقوق بازنشستگی می‌گیرد

© Sputnik / Сергей Гунеев /  مراجعه به بانک تصاویر مرکل پس از پایان دوره صدر‌اعظمی چقدر حقوق بازنشستگی می‌گیرد
مرکل پس از پایان دوره صدر‌اعظمی چقدر حقوق بازنشستگی می‌گیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2021
اشتراک
رسانه ها: مرکل پس از پایان کار چه نوع حقوق بازنشستگی دریافت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس DPA به نقل از محاسبه اتحادیه مالیات دهندگان گزارش داد، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پس از ترک مقام، ماهانه حدود 15 هزار یورو به عنوان مستمری دریافت می کند.

پوتین و مرکل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2020
آیا پوتین برای مرکل دلتنگی خواهد کرد؟

همانطور که سازمان یادآور شد، مرکل از سال 1990 به طور مرتب به عنوان نماینده بوندستاگ انتخاب می شد، به طور موازی در دولت هلموت کوهل کار می کرد و سپس، پس از مدت کوتاهی حضور در حزب مخالفت ، پست صدر اعظم فدرال را به عهده گرفت، جایی که حدود  16 سال در آن جا بود.

به گفته این آژانس، مرکل از حقوق بازنشستگی 65 درصد حقوق پارلمان برخوردار است (امروزه حدود 10 هزار یورو است). مبلغی که برای کار خود به عنوان صدراعظم دریافت می کند مشخص نیست اما طبق گزارش رسانه ها، گرهارد شرودر، سلف وی که به مدت هفت سال این پست را بر عهده داشت، ماهیانه حدود 6.5 هزار یورو برای این کار دریافت می کند.

در ماه سپتامبر، انتخابات بوندستاگ برگزار می شود و پس از آن دولت جدید تشکیل می شود. مرکل برای صدراعظمی کاندیدا نمی‌شود اما هنوز برنامه های خود را برای آینده فاش نکرده و و اشاره می کند که می تواند به کار خود ادامه دهد.

پس از ترک پست خود، او دارای دفتر شخصی خود با دو دستیار، منشی و راننده می شود. آنگونه که مشخص است نگهداری دفتر شرودر نیم میلیون یورو در سال هزینه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала