ناتو: دولت طالبان را حتی در صورت تصرف افغانستان به رسمیت نمی‌شناسیم

© AFP 2023 / Justin Tallisناتو: دولت طالبان را حتی در صورت تصرف افغانستان به رسمیت نمی‌شناسیم
ناتو: دولت طالبان را حتی در صورت تصرف افغانستان به رسمیت نمی‌شناسیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2021
اشتراک
دبیرکل ناتو اعلام داشت که اعضای این سازمان، دولت طالبان را در صورت تصرف افغانستان نیز به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اظهار داشت که جامعه بین المللی دولت طالبان (جنبش طالبان در روسیه به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود و گروه ممنوعه است) را به رسمیت نمی‌شناسد، حتی اگر آنها افغانستان را به زور تصرف کنند.

برگزاری نشست اعضای ناتو با موضوع افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2021
برگزاری نشست اعضای ناتو با موضوع افغانستان

در بیانیه پس از نشست اضطراری پیمان آتلانتیک شمالی آمده است: متحدان ناتو از سطح بالای خشونت ناشی از حمله طالبان، از جمله حمله به غیرنظامیان، کشتارها و دیگر نقض های جدی حقوق بشر نگران هستند. طالبان باید درک کنند که حتی اگر با زور این کشور را تصرف کنند، توسط جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نخواهند شد.

استولتنبرگ همچنین افزود که ناتو "متعهد به حمایت از راه حل سیاسی" برای حل درگیری در افغانستان است. دبیر کل ناتو پس از نشست شورای آتلانتیک شمالی در سطح نمایندگان دائمی، در بیانیه‌ای اعلام داشت که ناتو حضور دیپلماتیک خود را در افغانستان حفظ خواهد کرد و به ارزیابی وضعیت ادامه خواهد داد.
در بیانیه ناتو همچنین آمده است: ما به ارزیابی تحولات میدانی ادامه می‌دهیم و با مقامات افغان و جامعه بین الملل در تماس مداوم هستیم. هدف ما این است که بیشترین حمایت ممکن را از دولت افغانستان و نیروهای امنیتی افغان ارائه دهیم. ناتو حضور دیپلماتیک خود را در کابل حفظ خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала