سازمان بهداشت جهانی روایت جدیدی درباره چگونگی انتقال ویروس کرونا به انسان ارائه کرد

© Depositphotos.com / Ralwelسازمان بهداشت جهانی روایت جدیدی درباره چگونگی انتقال ویروس کرونا به انسان ارائه کرد
سازمان بهداشت جهانی روایت جدیدی درباره  چگونگی انتقال ویروس کرونا به انسان ارائه کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2021
اشتراک
پیتر امبارک، دانشمند دانمارکی و سرپرست گروه کارشناسی سازمان بهداشت جهانی (WHO) که به جستجوی منبع انتشار ویروس کرونا در چین اشتغال داشته، به شبکه تلویزیونی دانمارکی TV 2 اعلام کرد که روایت آلوده شدن بیمار صفر به ویروس کرونا در آزمایشگاه یا در حین تحقیقات میدانی در چین نمی توان منتفی دانست.

به گزارش اسپوتنیک، این دانشمند گفت: "اولین شیوع ویروس کرونا در چین در نیمه دوم سال 2019 می توانست از کارمند آزمایشگاه شهر شروع  شده باشد که ویروس کرونا شاید در حین تحقیقات میدانی یا آزمایشگاهی در ووهان از خفاش به وی سرایت کرده باشد." او تاکید کرد که این فقط یک فرضیه است.

سازمان بهداشت جهانی کارگروه جدیدی برای بررسی سرچشمه کرونا تشکیل می‌دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
سازمان بهداشت جهانی کارگروه جدیدی برای بررسی سرچشمه کرونا تشکیل می‌دهد

به عقیده محققان ، "کاملاً ممکن است" که همه گیری با سرایت ویروس کرونا به یک فرد از خفاش شروع شده باشد. پیتر امبارک گفت:"مبتلا شدن یک کارمند آزمایشگاه هنگام گرفتن نمونه در شرایط میدانی ، یکی از فرضیه های احتمالی است. در این روایت، ویروس از خفاش به انسان منتقل می شود. در این حالت، این کارمند آزمایشگاه است و نه یک روستایی تصادفی یا شخص دیگری که به طور مرتب در تماس با خفاش ها بوده است. "

وی افزود: تاکنون دانشمندان علت دقیق شیوع این بیماری همه گیر را پیدا نکرده اند و با چندین فرضیه به کار خود ادامه می دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала