۳۰۰۰ سرباز آمریکایی در کابل مستقر می‌شوند

© AP Photo / Massoud Hossaini۳۰۰۰ سرباز آمریکایی در کابل مستقر می‌شوند
۳۰۰۰ سرباز آمریکایی در کابل مستقر می‌شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2021
اشتراک
۳۰۰۰ نظامی ارتش آمریکا بزودی در پایتخت افغانستان مستقر خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده  این نیروها طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده در کابل مستقر خواهند شد.

ادامه پیشروی های طالبان: مرکز ولایت هلمند افغانستان سقوط کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2021
ادامه پیشروی های طالبان: مرکز ولایت هلمند افغانستان سقوط کرد

در افغانستان، تقابل بین نیروهای دولتی و طالبان (در روسیه سازمان غیر قانونی و تروریستی اعلام شده) چندین سال ادامه دارد که در ماه های اخیر اراضی قابل توجهی را در مناطق روستایی و مرزی تصرف کرده و حمله علیه شهرهای بزرگ را آغاز کرده اند. تشدید تنش در شرایطی صورت می گیرد که نیروهای آمریکایی خارج می شوند که وزارت خارجه روسیه آن را به منزله قبول شکست ماموریت واشنگتن در افغانستان خواند.

طالبان روز سه شنبه اعلام کردند پلخمری ، بزرگترین شهر ولایت بغلان را که در جاده مهم استراتژیک از کابل به مزارشریف ، بزرگترین شهر در شمال افغانستان واقع شده ، تصرف کرده اند.

پیش از این در خبرها آمده بود که طالبان ولایت غزنی را به صورت کامل تصرف کرده. به گفته رئیس شورای ولایتی غزنی، والی این ولایت شهر غزنی را در نتیجه‌ «معامله» به طالبان، تسلیم این گروه کرده است. شهر غزنی دهمین مرکز ولایت است که در شش روز گذشته به‌دست طالبان سقوط کرده است. قبل از این، زرنج مرکز نیمروز، شبرغان مرکز جوزجان، تالقان مرکز تخار، فیض‌آباد مرکز بدخشان، قندوز، سرپل، پلخمری مرکز بغلان، ایبک مرکز سمنگان و فراه به دست طالبان سقوط کرده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала