پارلمان اروپا امریکا را به جاسوسی از متحدانش متهم کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر پارلمان اروپا امریکا را به جاسوسی از متحدانش متهم کرد
پارلمان اروپا امریکا را به جاسوسی از متحدانش متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2021
اشتراک
نماینده پارلمان اروپا امریکا را متهم به جاسوسی کرد و گفت: ایالات متحده چنین سیاستی را برای استخراج منافع تجاری، به ویژه در صنایع دفاعی دنبال می کند.

به گزارش اسپوتنیک، فیلیپ دی من نماینده بلژیک و نماینده گروه هویت و دموکراسی، ایالات متحده را متهم به جاسوسی از متحدان خود کرد.

کاخ سفید به اتهامات جاسوسی از سیاستمداران اروپایی پاسخ می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2021
کاخ سفید به اتهامات جاسوسی از سیاستمداران اروپایی پاسخ می دهد

دی من یادآور شد که در ماه ژوئن پارلمان اروپا در رابطه با "فعالیت های جاسوسی" سرویس های ویژه آمریکا در خاک اروپا از واشنگتن درخواست توضیح کرد.

به گفته وی، ایالات متحده چنین سیاستی را برای استخراج منافع تجاری، به ویژه در صنایع دفاعی دنبال می کند.

این نماینده پارلمان اروپا، در تعجب بود که آیا کمیسیون اروپا تحقیقات مفصلی در مورد گزارش های جاسوسی انجام داده است و آیا آسیب پذیرترین مناطق اتحادیه اروپا را برای چنین فعالیت هایی مشخص کرده است؟

وی افزود: اقدامات ضد جاسوسی در صلاحیت کشورهای عضو است. کمیسیون اروپا تا چه حد فعالیت های اطلاعاتی را بین کشورهای عضو هماهنگ می کند؟

روزنامه روزنامه ساوت گرمن در ۳۱ مه در مورد نظارت آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) بر آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان نوشت: سرویس های اطلاعاتی دانمارک به آمریکایی ها دسترسی به یک ایستگاه ویژه در نزدیکی کپنهاگ را که از آنجا عملیات شنود انجام می شد، ارائه کردند؛ پس از آن، در مورد استراق سمع تلفن امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با استفاده از برنامه اسرائیلی پگاسوس گزارش شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала