جنگنده سوخو-75، سردرد دیگری برای آمریکایی ها

© Sputnik / Evguéni Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر جنگنده سوخو-75، سردرد دیگری برای آمریکایی ها
جنگنده سوخو-75، سردرد دیگری برای آمریکایی ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2021
اشتراک
روسیه به کمک یک هواپیمای جدید تاکتیکی سوخو-75 با آمریکا در آسمان و عرصه ژئوپلیتیک به مقابله و مبارزه خواهد پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه وال استریت ژورنال، جنگنده جدید نسل پنجمی سوخو-75 "چک میت"(کیش‌ و مات) روسی می تواند دومین جنگنده تک موتوره جهان باشد که مجهز به پیشرفته ترین فناوری فرار از رادار است.

در حال حاضر تنها رقیب آن اف-35 " لایتنینگ 2" آمریکایی است که توسط شرکت لاکهید مارتین توسعه یافته است- قوی ترین هواپیمای در حال خدمت در ایالات متحده. این جنگنده آمریکایی در جهان خواهان زیادی دارد و نه تنها منبع درآمدی برای صادرات سلاح می باشد بلکه به دستیابی اهداف دیپلماتیکی واشنگتن نیز کمک می کند.

روسیه نوع جدیدی از جنگنده نسل پنجمی سوخو-57 را می سازد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2021
روسیه نوع جدیدی از جنگنده نسل پنجمی سوخو-57 را می سازد

این نشریه اشاره می کند که روسیه قصد دارد تا سوخو-75 را در کشورهایی که در زمینه دفاعی با ایالات متحده همکاری می کنند مانند امارات متحده عربی، آرژانتین، هند و ویتنام، به آنها پیشنهاد دهد.

این نشریه همچنین خاطر نشان کرد که جنگنده "چک میت"(کیش‌ و مات) روسی همانطور که از نامش مشخص است، هدفش به چالش کشیدن نفوذ استراتژیک ایالات متحده است.

در عین حال، مسکو ادعا می کند که این یک پروژه تجاری است. سرگئی چمزوف، مدیر کل سازمان دولتی فناوری های پیشرفته روسیه موسوم به "روستخ" خواست تا به دنبال یافتن اهداف ژئوپلیتیک در پروژه روسیه نباشد. وی گفت: "دلیل واقعی بسیار ساده تر است- ماشین های این کلاس در بازار تجهیزات نظامی جهان تقاضای زیادی دارند."

چمزوف تأکید کرد که سوخو-75 برای کشورهایی که توانایی خرید اف-35 به قیمت 120 میلیون دلار را ندارند مورد توجه قرار خواهد گرفت. طبق داده های اولیه، 30 میلیون دلار برای هواپیمای روسی درخواست می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала