بیزینس اینسایدر، اقدامات ارتش ترکیه را سیگنالی برای ناتو می داند

© AP Photo / Emrah Gurelبیزینس اینسایدر، اقدامات ارتش ترکیه را سیگنالی برای ناتو می داند
بیزینس اینسایدر، اقدامات ارتش ترکیه را سیگنالی برای ناتو می داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2021
اشتراک
ترکیه قدرت نظامی خود را افزایش داده و با این کار برای شرکای ناتو سیگنال ارسال می کند.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین بریملو، ستون نویس نشریه بیزینس اینسایدر نوشت: ترکیه در حال سرمایه گذاری در صنعت دفاعی و گسترش و تولید تجهیزات نظامی به منظور وابستگی کمتر به شرکای اتحاد آتلانتیک شمالی، دور زدن تحریم های اعمال شده علیه آنکارا و در نتیجه ارسال "سیگنال" به متحدان ناتو است.

در ماه ژوئن، نیروی دریایی ترکیه موشک کروز ضد کشتی "آتماکا" را آزمایش کرد. "آتماکا" جایگزین موشک های ضد کشتی "هارپون" ساخت آمریکا برای ارتش ترکیه خواهد شد.

در سال های اخیر، آنکارا تلاش های خود را برای تولید سلاح افزایش داده است: توپ، موشک، تانک و کشتی های جنگی. نویسنده خاطرنشان می کند که این امر به خودکفایی بیشتر در صنایع دفاعی منجر شده و همچنین ترکیه را به صادرکننده سلاح تبدیل کرده است.

مقام ایرانی: هفته آینده یک میلیون سرم تزریقی از هند و ترکیه وارد کشور می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2021
مقام ایرانی: هفته آینده یک میلیون سرم تزریقی از هند و ترکیه وارد کشور می شود

ترکیه از مدت ها پیش دارای پایگاه نظامی و صنعتی بزرگ و نسبتاً قدرتمندی بوده است که به آن اجازه می دهد سلاح های مختلف پیاده نظام را تحت مجوز تولیدکنندگان خارجی تولید کند. ترکیه یکی از چندین کشوری است که مجوز مونتاژ جنگنده های اف-16 را دارد.

به گفته این ستون نویس، آنکارا به دلیل تحریم هایی که شرکایش در اتحاد آتلانتیک شمالی علیه آن اعمال کرده اند، بر توسعه تجهیزات نظامی خود تمرکز کرده است. علاوه بر این، به گفته بریملو، ترکیه به دلیل وجود کشور بسیار قوی تر در همسایگی خود - روسیه، که نفوذ خود را در دریای سیاه اعلام کرده است، توانایی های ارتش را افزایش می دهد. در این مقاله آمده است که واشنگتن آنکارا را از برنامه تولید جنگنده های نسل پنجم F-35 حذف کرد و برلین تمایلی به نوسازی تانک های لئوپارد 2 ترکیه ندارد. اختلافات ترکیه با همسایگان و متحدان ناتو، این کشور را بر آن داشت که برای برخی از مشکلات مربوط به مجتمع نظامی-صنعتی راه حل های ترکیه ای پیدا کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала