دوره کمون کرونای دلتا چند روز است؟

© AP Photo / Oded Baliltyدوره کمون کرونای دلتا چند روز است؟
دوره کمون کرونای دلتا چند روز است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2021
اشتراک
متخصص ایرانی بیماریهای عفونی به دوره کمون کوتاه کرونای دلتا اشاره کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علیرضا جانبخش، متخصص بیماریهای عفونی گفت: این سویه جدید بطور میانگین در اکثر موارد ظرف دو تا سه روز علائم خود را در بدن افراد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تفاوت چندانی میان علائم کرونای دلتا با موارد قبلی این ویروس وجود ندارد، گفت: تنها تفاوت اصلی در سرعت بالای انتقال ویروس و سرعت انتشار آن در بدن افراد است.

زن 106 ساله پاکستانی توانست از سویه دلتای کرونا بهبود یابد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2021
زن 106 ساله پاکستانی توانست از سویه دلتای کرونا بهبود یابد

جانبخش گفت: این ویروس ظرف مدت کوتاهی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و سرعت انتقال آن به حدی است که عمدتا موارد ابتلا به صورت خانوادگی است و مجبور به قرنطینه تمام خانواده هستیم. از طرفی سرعت انتشار این ویروس در بدن به شدت بالاست، طوری که ظرف دو تا حداکثر هفت روز علائم خود را نشان می‌دهد. دوره کمون ویروس کرونای معمولی حدود سه تا 14 روز است، اما در این سویه جدید علائم بطور میانیگن ظرف دو تا سه روز خود را نشان می دهد.

وی افزود: این سرعت بالا موجب می شود افراد سریعا بدحال شده و درگیری ریه به سرعت در آنها صورت گیرد و نیاز است که به محض مشاهده علائم به پزشک مراجعه کنند.

این متخصص بیماریهای عفونی در خصوص نوع علائم سویه دلتا هم گفت: علائم این نوع از ویروس کرونا همانند ویروس های قبلی متنوع بوده و تب، کوفتگی بدن، سردرد، آبریزش بینی، سرفه، اسهال و استفراغ و ... را شامل می شود. طول مدت بیماری هم در این سویه جدید کوتاهتر شده و از حدود 14 روز به حدود 10 روز رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала