خودروی پرنده در چه سالی پرواز خواهد کرد؟ + عکس

© Sputnik / Evgeny Iletsky /  مراجعه به بانک تصاویر خودروی پرنده
خودروی پرنده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2021
اشتراک
خودروی آینده با سرعت 400 کیلومتر در ساعت پرواز خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه « inceptivemind»، خودروی پرنده که «لئو کوپه» نام گرفته است با سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت و با یک بار شارژ کامل تقریباً ۴۸۰ کیلومتر پرواز می‌کند.

با توجه به رشد ارزش بازار خودروهای پرنده و تاکسی‌های هوایی تا سال ۲۰۴۱ به میزان ۱۴.۷ میلیارد دلار، شرکتی موسوم به «Urban eVTOL» در حال توسعه یک خودروی پرنده زیبا و اسپرت است که ادعا می‌شود حداکثر سرعت آن ۴۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و بُرد آن نیز ۴۸۳ کیلومتر است.

این خودروی پرنده که (LEO Coupe) نامیده می‌شود، توسط پیت بیتار، متخصص سیستم‌های پیشران عمودی و کارلوس سالاف، طراح ابرخودروهای اسپرت که به طراحی خودروی «مزدا فورای» معروف است، در حال توسعه است.

این خودرو با ظرفیت ۳ نفر از ۱۶ پیشرانه عمودی ۱۰ کیلوواتی برای برخاستن عمودی و همچنین رانش افقی استفاده می‌کند. نمای بیرونی آن با بال‌های جعبه‌ای به گونه‌ای طراحی شده که به آن این امکان را می‌دهد تا هنگامی که به سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد، بتواند خود را در پرواز افقی نگه دارد.

​خودروی «لئو کوپه» از یک سیستم باتری ۶۶ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که به آن اجازه می‌دهد تقریباً یک ساعت و ۱۵ دقیقه، به علاوه ۵ دقیقه برای برخاستن و فرود پرواز کند.  یک نمونه اولیه از این خودرو ساخته و آزمایش‌های پروازی آن در سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. بیتار، مدعی است که «لئو کوپه» می‌تواند قیمتی زیر ۲۹۰ هزار دلار داشته باشد.

افزون بر آن، خودروی پرنده «لئو کوپه» دارای یک چتر نجات برای فرود امن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала