ارزیابی کارشناسی در احتمال درگیری روسیه و آمریکا در دریا

© Photo / Ministry of Defense of Ukraineارزیابی کارشناس در احتمال درگیری روسیه و آمریکا در دریا
ارزیابی کارشناس در احتمال درگیری روسیه و آمریکا در دریا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2021
اشتراک
مدیر موسسه کشورهای مستقل مشترک المنافع گورباچف، درگیری نظامی بین ایالات متحده و روسیه در دریا را بعید دانست.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی گورباچف کاپیتان و مدیر موسسه کشورهای CIS در شبه جزیره کریمه، اذعان داشت: روسیه و ایالات متحده توافق کرده اند که از وقوع حوادث نظامی در دریا در نزدیکی سرزمین خود جلوگیری کنند و به توافق پایبند باشند، در صورت تشدید شدید وضعیت قبل از جنگ، درگیری نظامی رخ می دهد.

ناتو در چه صورت به کشتی های روسی شلیک می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2021
ناتو در چه صورت به کشتی های روسی شلیک می کند

پیش از این، دریاسالار رابرت برک فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا و آفریقا،، گفته بود که می توان ادعا کرد که روسیه "باعث تحریک" ایالات متحده برای حمله به دریای سیاه می شود، اما اشاره کرد که اگر تحریکاتی صورت نگیرد، این اتفاق نمی افتد. سخنان وی توسط نشریه "بیزنس اینسایدر" نقل شده است.

یک نوع "داغ" از یک درگیری نظامی در دریای سیاه تنها در صورت تشدید شدید وضعیت، قابل مقایسه با آستانه جنگ امکان پذیر است ...اگر اعلان خصومت نبود، من مطمئن هستم که نه ما و نه ایالات متحده آتش نمی گشاییم. آتش را می توان در مواردی باز کرد که نیاز به اقدامات از این قبیل دارد.

گورباچف ​​گفت: برای جلوگیری از چنین حوادثی، فقط نیم قرن پیش، با کار فعال دریادار ناوگان ولادیمیر کساتونوف معاون اول فرمانده نیروی دریایی اتحاد جماهیر شوروی، توافقنامه ای بین کشورهای ما در مورد جلوگیری از درگیری ها در "دریا با فعالیت های دریایی فعال در نزدیکی سرزمین های یکدیگر" منعقد شد.

این کارشناس یادآور شد: در صورت نقض آبهای سرزمینی، با قیاس وضعیت دریای سیاه در ساحل کریمه در سال ۱۹۸۸ باید از تمام ابزارها برای بیرون راندن کشتی دشمن استفاده کرد.

گورباچف ​​گفت: آمریکایی ها نتیجه گیری کرده اند و برای چندین دهه اجازه چنین تحریکاتی را نداده اند.

به گفته این کارشناس، تمرین نشان می دهد که آمریکایی ها خیلی مشتاق جنگ نیستند، به ویژه با کشوری مانند روسیه.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала