چشم پزشکان پیامد دیگری از آسیب های بیماری کووید ۱۹ را کشف کردند

© Depositphotos.com / Alena1919چشم پزشکان پیامد دیگری از آسیب های بیماری کووید ۱۹ را کشف کردند
چشم پزشکان پیامد دیگری از آسیب های بیماری کووید ۱۹ را کشف کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2021
اشتراک
دانشمندان یک علامت دیگر از «کووید طولانی مدت» را شناسایی کردند که از بین رفتن تارهای عصبی و افزایش تعداد سلول های دندریتیک در قرنیه چشم است.

به گزارش اسپوتنیک، این تغییرات قبل از همه در افرادی مشاهده می شود که بیماری کووید ۱۹ آنها با علائم عصبی همراه بوده است. نتایج تحقیقات دانشمندان در مجله British Journal of Ophthalmology منتشر شده است.

برخی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ پس از گذراندن مرحله شدید بیماری تا درمان نهایی یک هفته و گاهی یک ماه طول می کشد.  در بین پزشکان این حالت «کووید طولانی» نامیده می شود. اغلب بیماری با علائم عصبی ناتوان کننده همراه است، به طور مثال سردرد، خستگی، سرگیجه، بی حسی و درد نوروپاتی.

چشم پزشکان از بیمارستان دانشکده پزشکی نکمتین ارباکان ترکیه متوجه شدند که در بیماران با کووید طولانی مدت، اغلب از دست دادن رشته های عصبی و رشد سلولهای ایمنی دندریتیک در سطح چشم مشاهده می شود. دانشمندان می گویند که در کل این علائم به خاطر آسیب به تارهای عصبی ناشی از ویروس کرونا است.

اسکن قرنیه چشم نشان می دهد که بیماران با کووید طولانی مدت چهارهفته پس از بیماری حاد نسبت به کسانی که به این بیماره مبتلا نشده اند، آسیب بیشتری به رشته های عصبی قرنیه و سلول های دندریتیک شان وارد می شود. به ویژه برای بیمارانی که بیماری شان با علائم عصبی همراه بوده، بیشتر است.

در این مقاله آمده است: ما متوجه شدیم که بیماران مبتلا به کووید طولانی مدت علائم آسیب به رشته های عصبی کوچک را در ارتباط با شدت و مدت زمانی طولانی بیماری دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала