امتناع آمریکا در دادن واکسن ویروس کرونا به کره شمالی

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2021
اشتراک
وزارت خارجه ایالات متحده گفته است که قصد ندارد، واکسن کرونا را در اختیار کره شمالی قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا، اظهار داشت: ایالات متحده سخت نگران وضعیت بشردوستانه در کره شمالی است، اما قصد ندارند به این کشور واکسن ارائه کند.

ثبت واکسن اسپوتنیک وی در یک کشور دیگر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2021
ثبت واکسن اسپوتنیک وی در یک کشور دیگر

وی درعین حال افزود، که آنها نمی‌دانند که رهبر کره شمالی، واکسن امریکایی را می پذیرد یا خیر.

گفته می‌ شود که کواکس برنامه توزیع واکسن جهانی، دو میلیون دوز واکسن آسترازنکا را در ماه فوریه به کره‌ شمالی اختصاص داد، اما در پی مشاوره‌ های گسترده، ارسال آنها به تاخیر افتاد.

کره شمالی به دلیل نگرانی‌ هایی درباره احتمال عوارض جانبی واکسن‌ های ضد کرونای آسترازنکا، از دریافت آنها امتناع کرده است.

این اندیکشده همچنین نوشت: به نظر می‌ رسد که کره شمالی همچنین به این دلیل نسبت به دریافت واکسن‌ های ساخت چین بی میلی نشان داده که نسبت به اثر گذاری و ایمن بودن آنها اعتمادی ندارد. از آنجا که کره شمالی دریافت این محموله از واکسن‌ها را بابت عوارض جانبی آن رد کرده، احتمالا به دنبال داروهای جایگزین و مطمئن می‌گردد.

پیونگ یانگ از یک طرف نسبت به واکسن‌ های ساخت چین بی میل است و از طرف دیگر به نظر می‌ رسد ارزیابی مثتبی به تولیدات دارویی ساخت روسیه دارد اما می‌ خواهد ارسال آنها به کره شمالی مجانی تمام شود.
کره شمالی مدعی شده که هیچ مبتلایی به کرونا در کشور وجود ندارد اما اقدامات و تدابیری را علیه پاندمی در نظر گفته که شامل اعمال محدودیت کنترل مرزها از اوایل سال گذشته میلادی می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала