واکنش الکاظمی به انفجار در شهرک صدر بغداد+ ویدئو + عکس

© AP Photo / Hadi Mizbanانفجار در بغداد
انفجار در بغداد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
اشتراک
داعش مسؤولیت انفجار انتحاری در شهرک صدر واقع در شرق بغداد را که ۳5 کشته و 60 زخمی برجای گذاشت، برعهده گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، در بیانیه‌ای منسوب به داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) که در صفحات و سایت‌های وابسته به این گروه تروریستی منتشر شده، آمده است:«عامل انتحاری به نام ابوحمزه خودش را در میان تجمع شیعیان در شهرک صدر منفجر کرد».

در پی این انفجار مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق دستور بازداشت فرمانده پلیس مسؤول حوزه استحفاظی مذکور و انجام تحقیقات در رابطه با این حمله را صادر کرد.

​ الکاظمی روز 20 ژوئیه (سه‌شنبه) بعد از نشست فوق‌العاده در پی انفجار شهرک صدر دستور توزیع مجدد مسؤولیت و اختیارات بخش‌های نیروهای امنیتی در بغداد را صادر کرد.

الکاظمی دستور داد: « هر فرمانده و افسری که قصورش در انجام وظیفه‌اش ثابت شود، مجازات شده و از او تحقیقات به عمل آید و به دادگاه ویژه تحویل داده شود.

​نیروهای امنیتی ما باید مثل چشم باشند و به خاطر امنیت عراقی‌ها و حفظ جان آنها نخوابند. تلاش اطلاعاتی باید تمام توان خود را به کار بگیرد و دست به حملات پیش دستانه بزند تا برای تروریسم پناهگاه و مخفیگاهی در هیچ‌جا باقی نماند».

نخست وزیر عراق،فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همچنین فرمانده تیپ اول پلیس فدرال سرلشکر محمد الساعدی را به دلیل انفجار تحویل مراجع قضایی داد.

​طبق آمار نهایی تعداد کشته‌ها ۳۵ تن و تعداد زخمی‌ها ۶۰ تن گزارش شده که  در میان کشته‌ها ۱۲ تن کودک و یک شیرخواره هستند. طبق آمار منتشر شده در بین ۱۲ کودک یک شیرخواره چهار ماهه نیز بوده است همچنین دو برادر سه ساله و خواهر پنج‌ساله‌شان در میان کودکان مشاهده شده و بقیه بین هشت تا ۱۴ سال بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала