نوشیدن چای زیاد چه ضررهایی دارد؟

CC0 / Pixabay / نوشیدن چای زیاد چه ضررهایی دارد؟
نوشیدن چای زیاد چه ضررهایی دارد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2021
اشتراک
چای نوشیدنی رایج با خواص درمانی فراوان است اما زیاده روی در نوشیدن آن ممکن است عوارض و خطراتی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نمناک، این نشانه ها برای افرادی است که بیش از حد چای می نوشند: 

1- برخی افراد برای مقابله با احساس استرس ، اضطراب یا بی قراری چای می نوشند، اما اگر در این عادت زیاده روی کنید نتیجه عکس خواهد بود. چای به طور طبیعی حاوی کافئین است به همین ترتیب، درست مثل مصرف بیش از حد قهوه ، نوشیدن بیش از حد چای می تواند احساس اضطراب، بی قراری یا استرس را افزایش می دهد. 

اما باید توجه داشت که برخی از چای ها و دمنوش های گیاهی برای خواب راحت و آرام استفاده می شوند اما بعضی دیگر - مانند چای های سیاه - معمولاً بیش از سایرین کافئین دارند.

2-اگر هر بار که برای رفع تشنگی  خود چای می نوشید، دچار دل درد می شوید، ممکن است فنجان بعدی ریفلاکس اسید قبلی را تشدید کند. حتی اگر ریفلاکس اسید نداشته باشید، کافئین موجود در چای می تواند با شل شدن دریچه اسفنکتر یا همان مسدود کننده مری از معده، علائم سوزش سر دل را ایجاد کند.

با شل شدن دریچه اسفنکتر، اسیدهای معده می توانند به سمت مری برگشته و احساسات اسیدی و گرم همراه با دل درد ایجاد کنند. اگر ارتباط مستقیمی بین مصرف چای و سوزش معده مشاهده کردید، حتما میزان مصرف خود را کاهش دهید.

3-چای زیاد نیز می تواند باعث درد معده  و حالت تهوع  شود و این حالت به این دلیل است که در برگ چای تانن وجود دراد که طعم مرتبط با چای را فراهم می کند. تانن ترکیبات تلخ و قابض است و مقدار زیادی از آن می تواند به بافت دستگاه گوارش شما آسیب وارد کند.

چای داغ با این مواد ترکیب نشود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
چای داغ با این مواد ترکیب نشود

4-مصرف بیش از حد کافئین - خواه از چای باشد یا از قهوه - قطعاً می تواند احساس سرگیجه در افراد ایجاد نماید. به طور معمول، افراد در صورتی که بیش از شش فنجان کافئین در روز مصرف داشته باشند این علائم را خواهند داشت. 

5- در حالی که برخی از چای ها می توانند به کاهش درد همراه با سردرد یا میگرن  کمک کنند، اما مصرف بیش از حد چای سیاه  و قرمز نیز می تواند باعث سردرد شود. اگر مرتباً سردرد دارید، سعی کنید مصرف کافئین خود را به کمتر از 100 میلی گرم در روز کاهش دهید، زیرا نوشیدن چای مکرر می تواند باعث سردردهای مکرر شود.

6-جذب کافئین - از طریق چای یا قهوه - در کوتاه مدت بد نیست، اما زیاده روی منظم باعث وابستگی به کافئین می شود. همانطور که در بالا ذکر شد، کسی که مصرف کافئین را تجربه می کند ممکن است با سردرد، خستگی و تحریک پذیری عمومی روبرو شود.

7-تانن موجود در چای علاوه بر اتصال به کربوهیدرات و پروتئین های موجود در بدن، به آهن نیز متصل می شود و این اتفاقا چیز خوبی نیست، خصوصاً اگر قبلاً دچار فقر آهن  شده اید. وقتی تانن ها به آهن در بدن شما متصل می شوند، مانع از ورود آن به دستگاه هضم بدن می شوند در نتیجه این اتفاق می تواند منجر به کمبود آهن شود، یا کمبود آهن موجود در بدن شما را تشدید کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала