ربات ساخت روسیه با موفقیت دوره آزمایشی را در پلیس ابوظبی طی کرد

© Sputnik / Rostislav Netisov /  مراجعه به بانک تصاویر ربات ساخت روسیه با موفقیت دوره آزمایشی را در پلیس ابوظبی طی کرد
ربات ساخت روسیه با موفقیت دوره آزمایشی را در پلیس ابوظبی طی کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2021
اشتراک
ربات پلیس روسی "Promobot" با موفقیت دوره آزمایشی یک ساله در ابوظبی را طی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر را نماینده شرکت  Promobot، سازنده ربات اعلام نموده است

این ربات از ژوئن سال گذشته در پایتخت امارات متحده عربی شروع به کار کرد.

سازندگانن ربات خاطرنشان كردند: "، مدیریت پلیس پس از یک سال كار ربات تصمیم گرفت كه وی را به طور رسمی در جمع " كارمندان "تاسیسات گنجانده و این تجربه را در مناطق دیگر امارات ترویج دهد."

در حال حاضر طرحی برای استفاده از چنین ربات هایی در ادارات  پلیس در دبی و همچنین در امارات شمالی شارجه و عجمان در دست تدوین است.

وظایف ربات شامل گشت زنی ، نظارت تصویری از ماموران پلیس و مراجعه کنندگان به انها ، اندازه گیری دما و نظارت براجرای قانون است.

رخنه ربات های روسی به شهرهای آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
گزارش و تحلیل
رخنه ربات های روسی به شهرهای آمریکا

این ربات می تواند به زبان های انگلیسی و عربی ارتباط برقرار کند. علاوه بر این سازندگان آن، همراه با پلیس امارات متحده عربی، یک پایگاه ویژه زبانی ایجاد کرده اند که شامل چندین هزار پرسش و پاسخ و همچنین سیستم تشخیص چهره است.

Promobot همه ماموران انتظامی ، مراجعان و مجرمان تحت تعقیب را می شناسد. این دستگاه مجهز به سنسورهای تشخیص  موانع و دماسنج غیر تماسی است ، بنابراین می تواند آزادانه حرکت کند و اشیا را گشت بزند و همچنین درجه حرارت بدن ماموران پلیس و مراجعان را کنترل کند.

به گفته سهیل الخیلی، مدیر اجرایی پلیس ابوظبی در طول سال اداره پلیس تمام سیستم های اندروید را آزمایش و تکمیل کرد و همچنین آنها  را در زیرساخت های خود ادغام کرد و از نتیجه این کار راضی است.

الخیلی گفت: "این ربات در واقع کمک می کند تا افسران پلیس از کارهای روزمره گشت زنی آزاد شوند و به کاهش تماس بین مردم در دوره بیماری همه گیر کووید 19 کمک می کند."

به گفته اولگ کیووکورتسف، مدیر توسعه شرکت  Promobot ، این دستگاه مرتکب به اصطلاح "خطای انسانی" نشده، خسته نمی شود، با بی ادبی با  مراجعان برخورد نمی کند ، دیر به کار نمی افتد و هرگز اشتباه نمی کند.

ربات های روسی در شبه جزیره عربستان مشهور شده اند. این ربات ها را می توان در مرکز خرید دبی ، یکی از بزرگترین مراکز خرید در جهان ، بانک ملی عمان ، شبکه  کلینیک ها در کویت و مدارس عربستان سعودی مشاهده کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала