مسکو، واشنگتن را به عدم دخالت در امور داخلی کوبا فراخواند

© Sputnik / Sergey Pyatakovمسکو، واشنگتن را به عدم دخالت در امور داخلی کوبا فراخواند
مسکو، واشنگتن را به عدم دخالت در امور داخلی کوبا فراخواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه از ایالات متحده خواست تا به كوبایی‌ها فرصت تصمیم گیری درباره سرنوشت خود را بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه،  اظهار داشت که مسکو از واشنگتن می‌خواهد تا در امور داخلی كوبا دخالت نكند و به كوبایی‌ها فرصت تصمیم گیری درباره سرنوشت خود را بدهد.

شمار زیاد آسیب دیدگان در ناآرامی های کوبا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
شمار زیاد آسیب دیدگان در ناآرامی های کوبا

در بیانیه‌ زاخاروا که در تارنمای وزارت خارجه روسیه منتشر شده، آمده است: "ما از واشنگتن می‌خواهیم که سرانجام، موضع معینی اتخاذ کند و استفاده از استاندارهای دوگانه را کنار گذاشته و بگذارد دولت ومردم کوبا خود اتفاقات اخیر را بررسی کرده و درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند."

در ادامه این بیانیه آمده است: از ایالات متحده و پیروان آن عدم دخالت در امور یک کشور مستقل خواسته شده است و اگر واشنگتن واقعاً نگران اوضاع انسانی در کوبا است و می‌خواهد به طریقی به کوبایی‌های کمک کند، باید از خود شروع کند، با رفع محاصره (اقتصادی) که از ابتدا مخالفت جامعه جهانی را به همراه داشته است.

اعتراضات در کوبا از یکشنبه 11 ژوئیه آغاز شد. هزاران نفر که خواستار "برگزاری انتخابات آزاد" و حل مشکلات اجتماعی بودند، در آنها شرکت کردند. حامیان دولت فعلی  کوبا پس از فراخوان رئیس جمهور برای بیرون آمدن به خیابان‌ها و مقاومت در برابر تحریکات، راهپیمایی‌های خود را در شهرهای این کشور برگزار کردند. مقامات کوبا گفتند که ایالات متحده در پشت اعتراضات است اما واشنگتن این سخنان را رد کرده و آن را "یک اشتباه جدی" خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала