اسرائیل: باید خود را برای ایران هسته ای آماده کنیم

CC BY 2.0 / Israel Defense Forces / 20th Chief of Staff, Lt. Gen. Benny Gantzاسرائیل: باید خود را برای ایران هسته ای آماده کنیم
اسرائیل: باید خود را برای ایران هسته ای آماده کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
اشتراک
وزیر دفاع اسرائیل در سخنانی اعلام کرد که باید خود را برای یک ایران هسته ای آماده کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، روزنامه تایمز آو اسرائیل نوشت؛ بنی گانتس وزیر دفاع اسرائیل در سخنرانی خود در دانشکده دفاع ملی این گشور گفت: ما باید برنامه هایمان را برای احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته ای آماده کنیم.

انقلاب در جنگ الکترونیک: ساخت سامانه اسرائیلی با استفاده از پرتوهای هدفمند انرژی + عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
اسرائیل: توانایی تاثیر گذاری بر توافق هسته ای ایران را نداریم

وی در ادامه افزود: در برابر بزرگترین تهدید، یعنی مجهز شدن ایران به تسلیحات هسته ای، ما هیچ چاره ای نداریم جز اینکه به ظرفیت انسانی خود اتکا و ظرفیت ها و برنامه هایمان را نیز  برای آن، آماده کنیم.

گانتس همچنین از دولت خواست تا به سرویس های امنیتی اسرائیل اجازه حفظ آنچه را "برتری نظامی اسرائیل" توصیف کرد بدهد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که اسرائیل تنها دارنده زرادخانه هسته ای و به همین دلیل، بزرگترین تهدید در خاورمیانه به شمار می آید اما هرگز این مسئله را نپذیرفته و عضو هیچ یک از معاهدات بین المللی مرتبط با تسلیحات هسته ای نیست.

این در حالی است که برنامه هسته ای ایران همواره تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار داشته و مطابق با قوانین بین المللی در این زمینه بوده است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران همچنین بارها تاکید کرده اند که تهران هیچ گاه به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلام هسته ای نبوده و نیست و برنامه هسته ای کشورمان ماهیت کاملا صلح آمیز دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала