اهدای خودروی سمند به خانواده جانباختگان جنگ قره‌باغ + ویدئو

© Photo / IRNAاهدای خودروی سمند به خانواده جانباختگان جنگ قره‌باغ + ویدئو
اهدای خودروی سمند به خانواده جانباختگان جنگ قره‌باغ + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
اشتراک
رئیس جمهور آذربایجان به خانواده کشته‌شدگان جنگ قره باغ یک دستگاه سمند ایرانی اهدا کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان به خانواده کشته‌شدگان جنگ قره باغ یک دستگاه سمند ایرانی اهدا کرد.

ایران خودرو یک واحد مونتاژ و تولید خودرو ایرانی سمند در جمهوری آذربایجان احداث کرده است و خودروهای اهدایی از سمندهای مونتاژ و تولید شده در این کشور است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از ۴۴ روز درگیری در قره‌ باغ کوهستانی با وساطت روسیه ۲۴ آبان (نهم نوامبر)، بر سر آتش‌ بس در منطقه قره‌ باغ کوهستانی به توافق رسیدند.

براساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌ دام، کلبجر و لاچین تخلیه کرده و مسیر زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، نیز در سخنانی به نشانه دوستی با ایران چندی قبل از مودت و دوستی بین باکو تهران خبر داد. وی با حضور در مرز با ایران در این باره اظهار داشت: مرز جمهوری آذربایجان و ایران مرز دوستی است. حفاظت از این مرز برای توسعه روابط با ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما از جهات دیگر با جمهوری اسلامی ایران مرز داریم و این مرز به معنای واقعی کلمه مرز دوستی و همکاری است. شهروندان هر دو کشور با عبور از مرز از این امر بهره مند می‌ شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала