توئیت پمپئو در ششمین سالگرد برجام

© AFP 2023 / JOE RAEDLEتوئیت پمپئو در ششمین سالگرد برجام
توئیت پمپئو در ششمین سالگرد برجام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ، به مناسبت ششمین سالگرد توافق هسته‌ای ایران، یادداشتی را در حساب توئیتری خود منتشر نمود.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ اظهار داشت: امروز، سالگرد توافق شکست‌خورده هسته‌ای ایران است. ما هرگز نباید از ابتدا وارد این توافق می‌شدیم و دقیقاً به همین دلیل دولت ما از آن خارج شد.

پمپئو در ادامه در حساب توئیتری خود نوشت: اکنون، جو بایدن، در حال مذاکره برای رسیدن به همان توافق است. این، یکبار دیگر آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد.

برنامه جامع اقدام مشترک که به اختصار برجام نیز نامیده می‌شود، در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، در سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ (۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵) در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ (چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا به علاوه آلمان) بسته شد. در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحدهٔ آمریکا رسماً از برجام خارج و بازگشت تحریم‌ها به صورت گذشته را اعلام کرد. در ۱۵ دی ۱۳۹۸، دولت حسن روحانی نیز پس از چهار مرحله کاهش تعهدات خود، طی بیانیه‌ای گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала