اعلام آمادگی انگلیس برای همکاری با طالبان

© HANNAH MCKAYاعلام آمادگی انگلیس برای همکاری با طالبان در افغانستان
اعلام آمادگی انگلیس برای همکاری با طالبان در افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
اشتراک
وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که اگر طالبان در افغانستان به قدرت برسد، لندن با این گروه کار خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه‌ای با دیلی تلگراف گفت: هر دولتی که باشد، به شرط رعایت هنجارهای بین‌المللی مشخص، دولت انگلیس با آن تعامل خواهد کرد.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
آمریکا : از پیشروی طالبان در افغانستان مطلع هستیم

با این حال بن والاس هشدار داد که "اگر آنها به گونه‌ای رفتار کنند که حقیقتا نقض حقوق بشر باشد"، انگلیس در هر رابطه‌ای بازنگری خواهد کرد.

وزیر دفاع انگلیس در این مصاحبه اذعان کرد که چشم‌انداز همکاری کشورش با طالبان (ممنوعه در روسیه) جنجالی خواهد بود.

بن والاس گفت: آنچه طالبان عمیقا خواهان آن است، به رسمیت شناخته شدن بین‌المللی است. آنها به آزادسازی منابع مالی و حمایت از ملت‌سازی نیاز دارند و شما این کار را وقتی یک تروریست کلاه بالکلاوا بر سر گذاشته انجام نمی‌دهید. شما باید شریک صلح باشید، در غیر اینصورت با خطر انزوا مواجه می‌شوید. انزوا آنها را به همان جایی می‌کشاند که قبلا بودند.

وزیر دفاع انگلیس همچنین از طالبان و اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان خواست تا برای برقراری صلح در این کشور بعد از چند دهه درگیری همکاری کنند.

رهبران ارشد افغانستان به زودی برای مذاکره با طالبان راهی دوحه می‌شوند و این در حالیست که گروه طالبان موضع سفت و سختی در قبال مذاکرات گرفته و حتی به ترکیه نسبت به حفظ نیروهایش در افغانستان برای مدیریت و حفاظت فرودگاه بین‌المللی کابل هشدار داده است. طالبان می‌گوید اکنون کنترل ۸۵ درصد از اراضی افغانستان را در دست دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала