آغاز تولید انبوه واکسن «اسپوتنیک وی» در بزرگترین کارخانه واکسن سازی جهان در هند

© Sputnik / Vladislav Vodnev /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز تولید انبوه واکسن اسپوتنیک وی در بزرگترین کارخانه واکسن سازی جهان در هند
آغاز تولید انبوه واکسن اسپوتنیک وی در بزرگترین کارخانه واکسن سازی جهان در هند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2021
اشتراک
طرفین تولید بیش از ۳۰۰ میلیون دوز واکسن در هند به صورت سالانه را مد نظر دارند و آغاز تولید محموله اول واکسن در سپتامبر ۲۰۲۱ خواهد بود.

بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه در خصوص همکاری با شرکت داروسازی هندی Serum Institute of India (SII) یعنی بزرگترین تولید کننده واکسن در جهان است، برای تولید واکسن روسی ضد کرونای «اسپوتنیک» در هند خبر داد.

SII بزرگترین تولید کننده واکسن ضد کرونا در جهان، بیش از ۵۰۰ میلیون دوز واکسن تولید کرده است. SII یکی از شرکت های برتر در هند برای مقابله با ویروس کرونا به واسطه برخی همکاری های استراتژیک است. این شرکت در کنار تولید واکسن خود در حال حاضر واکسن های  Covishield ( تولیدی شرکت آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد) ، Соvovax ( تولیدی شرکت Novavax)  را تولید می کند و همچنین تحقیق و بررسی واکسن Codagenix در بریتانیا را انجام می دهد. گمان می رود که اولین محموله واکسن روسی در ماه سپتامبر برای تولید حاضر شود. برنامه ریزی شده است که سالانه در SII بیش از ۳۰۰ میلیون دوز واکسن روسی تولید شود.

در چارچوب روند جابه جایی فناوری ، SII نمونه هایی از سلول ها و بردارها را از مرکز تحقیقات گامالیا دریافت کرده است. واردات آنها توسط ریاست سازمان نظارت بر داروی هند (‌Drug Controller General of India, DCGI)  تایید و فرایند کشت آغاز شده است.

هند قطب برتر تولیدی برای واکسن «اسپوتنیک» است. پیشتر بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسی توافق هایی را با برخی شرکت های تولید کننده دارو در هند (Gland Pharma, Hetero Biopharma, Panacea Biotec, Stelis Biopharma, Virchow Biotech и Morepen) برای تولید واکسن روسی امضاء کرده بود.

در حال حاضر واکسن «اسپوتنیک وی» در ۶۷ کشور جهان با بیش از ۳.۵ میلیارد نفر جمعیت تایید شده است. اطلاعات ثبت شده از برخی کشورها مانند آرژانتین، صربستان، بحرین، مجارستان، مکزیک، سان مارینو، امارات متحده عربی و دولتهای دیگر که در جریان واکسیناسیون مردم به دست آمده، نشان می دهد که واکسن «اسپوتنیک وی» یکی از مطمئن ترین و موثرترین واکسن های ضد کروناست.  

کریل دیمیتریف رئیس کل بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه بیان داشت: « بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه با خوشحالی در خصوص همکاری با SII یعنی بزرگترین تولید کننده واکسن در جهان خبر می دهد. این همکاری استراتژیکی، گام مهمی برای افزایش قابل توجه قابلیت های تولیدی ماست و نمونه ای از پیوستن به نیروها و متخصصین برای نجات جان مردم در هند و سراسر جهان ارائه می دهد. در حال حاضر روند جابه جایی فناوری انجام می شود و انتظار داریم که اولین محموله واکسن در ماه های آینده تولید شود.»

آدار پوناولا رئیس کل شرکت SII نیز بیان داشت: « من از شراکت با بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه برای تولید واکسن «اسپوتنیک» بسیار خوشحالم. ما بر تولید میلیون ها دوز در ماه های آینده پس از آغاز تولید آزمایشی در ماه سپتامبر حساب می کنیم. بسیار مهم است که واکسن اسپوتنیک شاخص بالای امنیت و کارایی را دارد و برای مردم در هند و سرتاسر جهان قابل دسترسی است. با توجه به عدم قطعیتی که ویروس با آن روبروست، مهم است که نهادهای بین المللی و دولت ها برای مبارزه بیشتر با بیماری همه گیر با هم همکاری کنند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала