چرا مسکو، پکن و توکیو، خطرناک ترین شهرهای جهان نامیده شده‌اند؟

© AP Photo / Matt Dunhamانتشار گازهای گلخانه ای
انتشار گازهای گلخانه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2021
اشتراک
در گزارش علمی «فرونتیرز» محققان به مقایسه داده‌های پخش گازهای گلخانه‌ای در نقاط مختلف جهان پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، در گزارش علمی «فرونتیرز» محققان به مقایسه داده‌های انتشار گازهای گلخانه‌ای در نقاط مختلف جهان پرداختند. نتایج این تحقیق نشان می دهد تنها 25 شهر بزرگ که تقریبا اکثر آنها در چین واقع  هستند، بیش از نیمی از گازهای گلخانه ای را تولید می کنند. مسکو، پکن و توکیو از جمله بیشترین تولید کنندگان گازهای گلخانه‌ای در جهان شناخته شده‌اند.

 در این تحقیقات میزان انتشار گازهای گلخانه ای گزارش شده توسط 167 شهر در 53 کشور جهان مقایسه و مشخص شد که 23 شهر در چین، از جمله شانگهای، پکن و هاندان، به همراه مسکو و توکیو 52 درصد از مجموع گازهای گلخانه ای تولیدی را بخود اختصاص می دهند.

آمریکا کلاهک برای موشکی را آزمایش کرد که می تواند طی 20 دقیقه به مسکو برسد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
آمریکا کلاهک برای موشکی را آزمایش کرد که می تواند طی 20 دقیقه به مسکو برسد

به گفته محققان، در حال حاضر میانگین دمای کره زمین بیش از یک درجه سانتیگراد در مقایسه با دوران پیش از صنعتی شدن افزایش یافته و در مسیر عبور از محدوده تعیین شده 1.5 تا 2 درجه سانتیگراد در توافق نامه پاریس است.

به عقیده شائوکینگ چن، دانشمند زیست محیطی در دانشگاه «سون یات سن» چین، یافته های این بررسی اهمیت نقش شهری در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را برجسته می سازد.

محقق چینی و همکارانش هشدار دادند که داده های تحقیقات انجام شده در باره تلاش 68 شهر برای کاهش پخش گازهای گلخانه ای ممکن است دقیق نباشد. برای نمونه بدشواری می توان ارقام سال 2005 تا کنون را با آمار دو سال پیش مقایسه کرد.

بر طبق یک کار تحقیقی دیگر که توسط مجله Environmental Research Letters در سال 2018 انجام شد، اثرات گازهای گلخانه ای 13 هزار شهر کوچک و بزرگ مورد مطالعه قرار گرفت. محققان به این نتیجه رسیدند که 100 شهر که 11 درصد جمعیت جهان در آنجا زندگی می کنند، 18 درصد گازهای گلخانه ای را تولید می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала