هشدار آمریکا به کوبا در خصوص استفاده از زور علیه معترضان

© AP Photo / Carolyn Kasterهشدار آمریکا به کوبا در خصوص استفاده از زور علیه معترضان
هشدار آمریکا به کوبا در خصوص استفاده از زور علیه معترضان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2021
اشتراک
مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا به مقامات کوبا را در مورد استفاده از زور علیه معترضان هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به کوبا نسبت به استفاده از زور علیه اعتراضات در این کشور هشدار داد و در توئیتی نوشت: ایالات متحده حامی آزادی بیان و تجمعات در کوباست و به شدت اعمال و استفاده از هرگونه خشونت علیه معترضان صلح طلب را که برای حق خود به خیابان‌های این کشور آمده‌اند، محکوم می‌کند.

 

پیش ازاین میگل دیاز کانل، رییس جمهور کوبا نیز در سخنانی که از تلویزیون این کشور پخش شد، آمریکایی‌ها را به سازماندهی ناآرامی ها در کوبا متهم کرد.

رئیس جمهور کوبا گفت: معترضان حق دارند اما کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی دستکاری شده با سازماندهی آمریکا و مزدوران وجود دارد. هشدار می‌دهم که تحریکات بیشتر قابل تحمل نیستند و با آنها برخورد می‌شود.

شایان ذکر است که از روز یکشنبه 11 جولای، هزاران معترض کوبایی در اعتراضی بی‌سابقه در خیابان‌های این کشور حضور یافتند و نارضایتی خود را بابت شرایط بد اقتصادی، روند واکسیناسیون کرونا و بی اعتنایی دولت ابراز داشتند.

معترضان همچنین نسبت به کمبود کالاهای اساسی و برق و محدودیت‌های آزادی‌های مدنی در کوبا اعتراض کردند. هاوانا این روزها با بحران اقتصادی مواجه است.

به گزارش منابع خبری از کوبا، نیروهای ویژه پلیس و ارتش در پی تظاهرات روز یکشنبه در خیابان‌های هاوانا مستقر شدند و تلاش کردند تا معترضان را متفرق کنند. گزارش ها همچنین از بازداشت تعدادی از معترضان حکایت دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала